A BRFK vizsgálhatja Orbán Viktor olaszországi kitérőjét

A BRFK vizsgálhatja Orbán Viktor olaszországi kitérőjét

Az Orbán Viktort szállító állami repülőgép útja Kairóból Budapestre (Fotó: Hadházy Ákos)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Hiába próbálta megismerni Orbán Viktor pisai landolásának okát és költségeit Hadházy Ákos, a honvédelmi miniszter semmitmondó sablonszöveggel felelt az országgyűlési képviselő érdeklődésére. Mint ismert, Orbán Viktor február 27-én, hétfőn Kairóba utazott népes küldöttséggel, és tárgyalt többek között Abdel-Fattáh esz-Szíszi államfővel. A látogatáshoz három honvédségi repülőt is használt a kormány, Orbán a 604-es jelzésű Airbus fedélzetén utazott. A 604-es Airbus március elsején indult vissza Kairóból, ám a katonai gép útközben leszállt Pisában – ami ezer kilométeres többletet jelent a Kairó-Budapest légietaphoz képest.

Hadházy Ákos ez ügyben írásban küldött kérdésére Szalay-Bobrovniczky Kristóf így válaszolt: „A Magyar Honvédség állományában lévő repülőgépek üzemeltetése a hatályos magyarországi és nemzetközi, légügyi, katonai és pénzügyi-költségvetési jogszabályoknak, valamint a szakmai előírásoknak megfelelően történik.” Magyarán, a honvédelmi tárca nem árulta el a kért adatokat.

– A kormánytag ezzel törvénysértést követett el, hiszen kötelessége lett volna pontos tájékoztatást nyújtani – mondta a Magyar Hangnak Hadházy Ákos. A független képviselő lapunktól tudta meg, hogy levele lényegében lepattant a honvédelmi minisztertől. Mint mondta, az Airbus plusz egy órát és 20 percet tölthetett a levegőben, ami a gép üzemeltetési költségei és fogyasztása ismeretében 3-4 millió forintos többletköltséget is jelenthetett az adófizetőknek. Ezt az összeget említette Pető György pilóta, légiközlekedési szakértő az Rtl.hu megkeresésére is.

Hadházy Ákos szerint ez már nagy értékű hivatali visszaélésnek számít, amiért ő feljelentést is tett a Budapesti Rendőr-főkapitányságnál – úgy látja, ezután már jóval nehezebb dolga lesz az adatokat rejteni próbáló kormánynak.

A költségeken túl, az ügy további kérdéseket is felvet, hiszen az Orbán-kabinet eddig nem tudott hihető magyarázattal szolgálni az olaszországi kitérővel kapcsolatban. A Kormányzati Tájékoztatási Központ szerint ez egy technikai landolás volt: „Orbán Viktor miniszterelnök hivatalos látogatáson volt Egyiptomban, onnan visszafelé egy technikai landolás során szállt ki egy olaszországi repülőtéren”.

Csakhogy ilyen kitérőt a tervezett útvonaltól maximum néhány tíz kilométerre szoktak tenni technikai okok miatt, nem ezer kilométeres távolságra. Ráadásul, a gép fedélzetét ilyenkor nem is szokás elhagyni. A pisai kitérő utáni pénteken Orbán Viktort és feleségét, Lévai Anikót Firenzében fotózta le a 24.hu olvasója, ahogy a Piazza Carlo Goldonin sétálgattak. A 444 egyik olvasója pedig szombaton Velencében fényképezte le a miniszterelnököt. 

 

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

Ha Petőfi egyszer csak felbukkanna 2024-ben, Orbán Viktornak nem is kellene olyan nagyon erőlködnie, hogy meggyőzze őt a NER igazáról – mondta a költő visszatéréséből féktelen szatírát gyártó animátor, aki szerint az alkotását talán még Bayer Zsolt is nevetgélve nézné. A YouTube-on két hete bemutatott videó nagyot megy, eddig több mint 110 ezren látták, és hamarosan jön a folytatás. Mitől különleges hely a Szondi utca, hogyan fordul „a teremtője” ellen Petőfi, mi a baj Gyurcsánnyal, miért gesztikulál olyan hevesen Tölgyessy Péter és hogyan lett ekkora a siker a videó? Erről kérdeztük az animáció alkotóját, aki örül a pozitív visszajelzéseknek, bár felkészült az ellenkezőjére is, őrzi anonimitását, a közönségtől pedig csak madártejet vár támogatásként.