Húszezren már aláírták a pedagógussztrájkot támogató petíciót

Húszezren már aláírták a pedagógussztrájkot támogató petíciót

(Fotó: Thought Catalog/Unsplash)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete és a Pedagógusok Szakszervezete az aHang felületén indított „Védjük meg az oktatást! Csatlakozzunk a sztrájkhoz! Támogassuk a sztrájkolókat!” elnevezésű petícióját alig néhány nap leforgása alatt több mint 20 ezren írták alá.

A két szakszervezet – amelyek közös sztrájkbizottsága január 24-én, hétfő délután újabb sztrájktárgyalást tart a kormánnyal – a petíciót azért indította, hogy kiderüljön, a több mint százezres munkavállalói közösség jelentős része valóban támogatja a sztrájkfelhívást.

A tény, hogy a petíciót alig négy nap leforgása alatt már több mint húszezren aláírták, szerintük azt jelzi, hogy a munkabeszüntetés hatékony érdekérvényesítő eszköz lehet.

A két szakszervezet ezért arra kéri az oktatásban érdekelteket, hogy minél többen álljanak a sztrájkolók oldalára és írják alá a petíciót: „Ha nem sikerül megállítanunk az ámokfutást, saját gyermekeinket fosztjuk meg az esélytől: a jövőbeli boldogulás, a tudás által kibontakozó, teljes élet lehetőségétől! Ha nem állunk a sztrájkolók mellé, azt írjuk alá, hogy a jövőben az egyszeri állampolgárnak csak súlyos tízmilliókért lesz elérhető olyan oktatás, amivel a gyermekünk lehetőséghez juthat!” – írták.

Az egyelőre bizonytalan, hogy milyen formában kerülhet sor a pedagógussztrájkra, erről bíróság dönthet, de a döntés még nem született meg. Régóta vita van a kormány és a pedagógus szakszervezetek között arról, hogy az oktatás a „még elégséges szolgáltatás” körébe tartozik-e, tehát a nemzetgazdaság működése érdekében biztosítani kell-e sztrájk idején is a szolgáltatást, hasonlóan például a közműszolgáltatókhoz vagy a tömegközlekedéshez. Az érdekképviseletek érvelése szerint ezzel az értelmezéssel a kormányzat a sztrájkhoz való jogot próbálja megvonni a pedagógus társadalomtól.