Közel 4 millió utas járt a nyári hónapokban Ferihegyen

Közel 4 millió utas járt a nyári hónapokban Ferihegyen

Induló család a Liszt Ferenc Repülőtéren (Fotó: Lukács Csaba/Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Meghaladta a járvány előtti rekordév, 2019 nyári forgalmának nyolcvan százalékát a budapesti Liszt Ferenc Repülőtér idei utasforgalma. A Budapest Airport sajtóosztályától kapott információk szerint az utolsó hónapok adatsora a következőképpen alakult (első oszlopban a 2019-es utasszám, a másodikban az idei:

• május: 1 411 953 versus 1 095 597
• június: 1 476 257 versus 1 208 169
• július: 1 604 364 versus 1 294 608
• augusztus: 1 617 639 versus 1 299 814

Az adatokból az látszik, hogy a nyári hónapokban (június elejétől augusztus végéig) több mint 3,8 millió utas fordult meg a magyar főváros repülőterén. Az is érdekes, hogy a koronavírus-járvány után először idén májusban sikerült meghaladni a havi 1 millió fős forgalmat Ferihegyen.

A Budapest Airport sajtóosztályától megkérdeztük azt, hogy az elmúlt évek fejlesztéseiből miért maradt ki egy olyan szolgáltatás, amely a világon már sok helyen elérhető. Ez az úgynevezett „cellphone lot”, vagyis egy olyan ideiglenes parkoló, ahol azok tudnak várakozni, akik autóval mennek ki a szeretteik után a reptérre, és arra várnak, hogy felvehessék az érkezőt. Ma ugyanis az a helyzet, hogy a várakozók vagy körözni kényszerülnek (de naponta csak kétszer hajthatnak be ingyen a terminál előtti területre), vagy a város határában lévő benzinkútnál várakoznak, jókora tumultust okozva ezzel a töltőállomáson.

A „cellphone lot” a világon sok helyen nem a terminál közelében van, ám nem is túl messze tőle, és ingyenes – a várakozók ugyanis nem hagyják el az autójukat, hanem benne ülve várják az érkező hívását, hogy mehetnek felvenni őt a terminálnál. A reptéri illetékesek viszont másra válaszoltak. „Számos európai repülőtérhez hasonlóan a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér érkezési szintje előtt rendelkezésre áll az úgynevezett Arrivals Pick-Up, ahol a ki-és beszállás idejére legfeljebb 5 percig ingyenesen lehet várakozni. A díjmentes szolgáltatás napi két alkalommal vehető igénybe. A Budapest Airport jelenleg egy, a turistabuszokat igénybe vevő társaságoknak kedvező rendszer tesztelését végzi. A rendszer segítségével lehetőség lesz online, előzetesen parkolóhelyet foglalni a repülőtéri Busz Parkolóban, ahol a járművek akár 30 percen keresztül térítésmentesen várakozhatnak. Innen megfelelő időben felhívható a turistabusz az érkezési szintre, így a korábbinál sokkal gördülékenyebben valósulhat meg az utasok buszra szállása. A szolgáltatás jövő nyártól azon busztársaságok és turisztikai partnerek számára lesz elérhető, akik az online előfoglaló rendszeren előzetesen regisztráltak” – írták.