A Fehér Házban tartották meg elnöki rezidencia első úgynevezett influenszer-konferenciáját, ahol száz online tartalomgyártó és iparági szereplő mondhatta el a véleményét a legfelsőbb szinten olyan kérdésekben, mint a mesterséges intelligencia, az online adatvédelem és a szektor szabályozása.
A konferencián Joe Biden amerikai elnök is megjelent, aki szokatlanul felszabadultan viccelődött a tartalomgyártókkal, és egyebek mellett arról beszélt, hogy teljesen átformálhatják a tömegkommunikációt – írja a CNBC.
Biden a konferencián elmondta, pár hónappal ezelőttig nem igazán érdekelték a tartalomgyártók, de miután az unokája azt mondta neki, hogy a közösségi média minden eddiginél több ember előtt nyitotta ki az ajtót, hogy tömegeket érhessen el, rájött, hogy érdemes foglalkozni velük. Ezért is szervezte meg a konferenciát.
Biden szerint a hagyományos médiában egyre inkább az a cél, hogy bármi áron megszerezzék a kattintásokat, a tartalomgyártóknál viszont nem, ezért jobban bíznak is bennük. Szerinte ezt a bizalmat nem vehetik készpénznek, mert az emberek egyre több hazugságot hallanak, és nehezen tudják eldönteni, hogy kinek hihetnek. Az elnök hozzátette, a tartalomgyártók új szemléletet hoznak a tömegkommunikációba, és azt mondta, egyértelműen övék a jövő. Aztán megjegyezte, hogy azért hívta meg őket, mert éppen munkát keres.