New York City vasárnap elindította el az Egyesült Államok első dugódíj-programját. A manhattani 60. utcától délre eső zónájába csúcsidőben behajtó autósok 9 dolláros díjat fizetnek, ami évente akár 15 milliárd dollár bevételt hozhat a városnak – ezt a Bloomberg írta meg. Az ilyen kezdeményezések, mint például Londonban és Stockholmban, a közlekedési torlódások és a légszennyezés mérséklését célozzák, miközben a tömegközlekedés használatát ösztönzik, de a sikerességük vitatható; sok szakember szerint a forgalom ettől nem csillapodott, mert a tehetősek számára nem gond a díj megfizetése.
A Metropolitan Transportation Authority (MTA) által bevezetett új rendszer kamerák és érzékelők hálózatával monitorozza a forgalmat, és arra számítanak, hogy naponta 80 ezerrel csökkenti a zónában közlekedő járművek számát.
A program bevezetését évekig tartó politikai viták és jogi kihívások kísérték, beleértve New Jersey állam sikertelen próbálkozását a végrehajtás megakadályozására. A program támogatói elengedhetetlennek tartják a város jövője szempontjából a kezdeményezést, de az ellenzői attól tartanak, hogy az új díj aránytalan terhet ró a kisvállalkozásokra és a lakosságra, különösen az ingázókra. Az MTA ugyanakkor kedvezményeket kínál az alacsony jövedelmű sofőröknek és a fogyatékkal élőknek, és a befolyó összegeket a város tömegközlekedésének korszerűsítésére kívánja fordítani.