15 ezer kerékpáros tekert együtt Budapesten

15 ezer kerékpáros tekert együtt Budapesten

Az I Bike Budapest kerékpáros felvonulás (Fotó: Magyar Kerékpárosklub)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Nagyjából 15 ezren vettek részt a szombati I bike Budapest bringás felvonuláson – legalábbis a rendőrség és a szervező Magyar Kerékpárosklub becslése szerint.

A város több külső kerületéből, de még Szentendréről is szervezett csoportok indultak a Margit hídnál startoló felvonulásra, amelynek célja az volt a szervezők szerint, hogy egy napra megmutassák, „milyen jó hely lehetne a bringás Budapest”. A menet a lezárt budai rakparton haladt végig, majd a Petőfi híd érintésével a pesti alsó rakparton keresztül érte el az Andrássy utat és a Városligetet, ahol a hagyományos bringaemeléssel ért véget. Több mint 200 önkéntes segítette a gyalogos, az autós és közösségi közlekedés minél zökkenőmentesebb átjutását a felvonulás útvonalán.

A felvonulást a magyar biciklis mozgalmat 11 éve támogató Hollandia nagykövete, René van Hell nyitotta meg. 

Az I Bike Budapest kerékpáros felvonulás (Fotó: Magyar Kerékpárosklub)

A Kerékpárosklub a felvonulással – mint írták – azt üzeni a döntéshozóknak, hogy érdemes folytatni a kerékpáros fejlesztéseket, mert láthatóan nagy igény van a biciklis közlekedésre, hosszú távon pedig ez az élhető városok kialakításának egyik legolcsóbb eszköze.

Arra is emlékeztettek, hogy júniusban minden korábbinál nagyobb biciklis forgalmat mértek a fővárosi kerékpárutakon, a budai rakparton, a Hungária körúton és az Árpád hídon is napi rekordok dőltek. A trendeket követve a Kiskörúton, a Csepelre vezető Weiss Manfréd úton és az Árpád hídon is ez várható. A biciklis forgalom növekedésének egyik oka lehet szerintük, hogy sokan kerékpárral kerülik el az útlezárásokat, de a koronavírus és a kerékpáros mozgalom által elért fejlesztések is motiválók lehetnek a korábban nem bringázóknak. A Magyar Kerékpárosklub reprezentatív felmérése szerint a magyarok többsége szívesebben kerékpározna a hétköznapokban is, ha azt több kerékpársáv és kerékpárút építésével segítenék.

A hagyományos bringaemelés (Fotó: Magyar Kerékpárosklub)