Habár igen határozott elképzelései vannak Puzsér Róbertnek arról, hogyan tiltaná ki az autóforgalmat Budapest belvárosából, terveivel kapcsolatban most elindított egy online vitát. A következő két hétben lehet hozzászólni a Sétáló Budapestnek elnevezett programponthoz, majd március elsején lesz egy konferencia is.
Az már eddig is ismert volt, hogy autómentessé tenné Budán a Várat és a Várkertet, Pesten pedig a Jászai Mari tér, a Fővám tér és az Astoria közötti területet. Ez magában foglalja a Lánchidat, amelyre szintén nem hajthatnának fel az autók, sőt, a pesti alsó rakparton sem engedné a forgalmat. Vannak azért még kérdőjelek is a víziójában. A budai alsó rakpart kapcsán ugyanis – tájékoztatása szerint – a közlekedésmérnöki szakmában konszenzus van arról, hogy rövid távon nem lezárható, de szerinte „emberközelibbé” tehető. Ezt nem tudni, hogy pontosan mit jelent.
Puzsér Róbert: Megosztó vagyok, de a programom nem az | Magyar Hang
A Tarlós István által képviselt, vasbetonban és robbanómotorban reprezentálódó Budapestet kívánom leváltani - mondta a Magyar Hangnak a főpolgármesternek induló Puzsér Róbert. - Valóban komolyan gondolja, hogy a jövő őszi önkormányzati választáson elindul a főpolgármesteri posztért? Kampányol, végigjárja a várost, és mindenhol megmutatja magát? - Komolyan gondolom.
Miközben a publicista várja a hozzászólásokat, kiforrott véleménye van arról is, hogy az autómentes zónában élők alapvetően a tömegközlekedésre alapozhatnak, mert tudomásul kell venni, hogy „a belvárosban autót tartani, autóval járni luxus”, sok helyet foglal és nem oda való. A belvárosiaknak ezért szerinte új parkolási területet kell keresniük az autóiknak, például a zóna határában vagy parkolóházakban. Azt azért megjegyzi, hogy az egyedi helyzetekre is keresnek és találnak megoldást, részleteket azonban erről még nem közölt.
A tömegközlekedés kapcsán Puzsér Róbert elképzeléseiben egy új, egyelőre nem bemutatott jegyrendszer szerepel a „mai idétlen vonaljegyrendszer” helyett, de az árak csökkentését nem tartja reálisnak. Részben a szükséges járatsűrítés miatt, részben pedig azért, mert nem számít kedvező politikai környezetre.
Programjában szó van még arról, hogy meg kell találni az optimális megoldást az érintett területen az áruszállításra, a motorosok sem hajthatnának be az érintett területre, csakúgy, mint az elektromos autók, illetve hogy nem lehet tovább halogatni P+R parkolók építését.
Később egyébként még több hasonló vita is lesz, de azoknak egyelőre csak a címe ismert. Ilyen például, a Kezek Budapest felett, az agyonépített város, de lesz külön eszmecsere a lakhatásról, a közlekedésről, illetve a Városok Európájáról.