Többet költött a Fidesz különféle hirdetésekre a Facebookon idén márciustól mostanáig, mint az összes ellenzéki párt – erről számolt be az RTL Klub Híradója. Mint az elhangzott, a nagyobbik kormánypárt összesen 96 millió 300 ezer forintért hirdetett a legnagyobb közösségi portálon. A pártok közül második lett a Momentum 28 milliós költéssel.
Az egyes politikusokat nézve a végül a főpolgármesteri posztot elnyert Karácsony Gergely költött a legtöbbet, csaknem 30 millió forintért hirdetett a Facebookon. Tarlós István saját oldalon viszont semennyit nem áldozott erre.
A csatorna híradója bemutatta Józsefváros esetét, ahol a fideszes Sára Botond háromszor annyit költött ellenzéki kihívójánál, mégis alulmaradt. A kormánypárti induló 3,6 millió forint értékben hirdetett, míg Pikó Andrásnál ez az összeg egymillió forint volt. Az új polgármester szerint az aktivista táborra alapoztak, ez hozta meg végül a sikerüket.
Lévai Richárd közösségi média specialista arról beszélt, hogy a politikai hirdetések legnagyobb felülete ma a Facebook, a közösségi oldalt nagyjából 5,5 millióan használják Magyarországon. Még az idősebb korosztály, az 50-60 év felettiek is napi egy-két órát eltöltenek rajta, a fiatalok pedig ennél jóval többet. A szakértő megerősítette, hogy a pénz nem minden, még a politikai kampányokban sem. Ha ugyanis egy párt az adott régióban nem támogatott, akkor a komolyabb költése ellenére sem biztos, hogy sikert tud elérni. Tapasztalata szerint az emberek egyre tudatosabban használják a közösségi médiát, általában tisztában vannak vele, ha éppen hirdetést látnak.