A Mészáros-birodalom gyarapodását a koronavírus-járvány sem tudja megállítani

A Mészáros-birodalom gyarapodását a koronavírus-járvány sem tudja megállítani

Mészáros Lőrinc

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Bár számos állami beruházás elakadt a koronavírus-helyzet miatt, úgy tűnik, hogy az igazán nagy projektekre kiírt közbeszerzések elé a járvány sem gördíthet akadályt – írja a G7.hu. – Az elmúlt hetekben több olyan nagy összegű tendert is lezártak, amelyek már hónapok óta húzódtak. Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerbe feltöltött adatokból kiderül, a nyertesek kiléte ezúttal sem okozott komoly meglepetést.

A Pápa és Győr közötti 83-as főút kétszer kétsávossá fejlesztésére kiírt tender hosszabbik – Tét és Győr közötti 17,6 kilométeres – szakaszának kivitelezését a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt kapta, 44,2 milliárd forintért. Vagyis a főút egy kilométere 2,4 milliárd forintba kerül, aminél az elmúlt időszakban drágábban is épültek fajlagosan utak.

A tél és a tavasz fordulóján Mészáros Lőrinc azonban nem csak gyakori üzlettársa, Szíjj László sikerének örülhetett. Március 2-án a Püspökladány és Biharkeresztes közötti 55,6 kilométeres vasútvonal villamosítására kiírt tenderen futott be az osztrák Strabag vasúti vállalata és a Mészáros Lőrinchez kötődő R-Kord alkotta konzorcium, 47,2 milliárdos ajánlattal. Ez kilométerenként 850 millió forintos költséget jelent, ami rendkívül soknak tűnik.

Tájvédelmi területen nyitna bányát Mészáros Lőrinc, a törvény tiltja ugyan, de neki azért elintézték | Magyar Hang

Még úgy is drágának tűnik, hogy a projekt elég komplex, és magán a villamosításon kívül számos más dolgot is belesűrítettek: egyes szakaszokon fejlesztik a vasúti pályát, peronokat, és épületeket is építenek. A G7.hu tavaly nyáron írt a Szabadbattyán-Balatonfüred szakasz komoly konfliktusokkal terhelt villamosításáról, ahol a szintén magasnak tartott fajlagos költség kilométerenként 419 millió forintnál állt meg.

Akkor összehasonlításképpen két lengyel példát is említettek, amelyek közül az egyiknél 119 millió forintra jött ki ugyanez, míg a másiknál ugyan a 200 milliót közelítette a költség, de egy, az európai hálózat részét alkotó, kétvágányú vasútvonalról volt szó.