Ékszer TV: lezárta a kézfertőtlenítős reklám miatt indított vizsgálatát az NMHH

Ékszer TV: lezárta a kézfertőtlenítős reklám miatt indított vizsgálatát az NMHH

Pillanatfelvétel az Ékszer TV egyik áprilisi műsorából Forrás: Youtube.com

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Lezárta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa az ATV-n jelentkező Ékszer TV című vásárlási műsora ügyében indított vizsgálatát. A vizsgálat eredményéről részleteket nem közöltek, de azt írták a lapunknak küldött közleményükben, hogy az eredményét továbbították a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) részére.

Az üggyel azért volt kénytelen foglalkozni a Médiatanács, mert 11 bejelentést kaptak az Ékszer TV március 12. és április 1. között sugárzott műsorai miatt. Az egyik adásban például azt állították egy kézfertőtlenítő gélről, hogy csaknem 60 ezer forintba kerülne 900 milliliter belőle. Ám az adás nézői durván 12 ezer forintért megvásárolhatták ezt (időközben az adás videója eltűnt a Youtube videómegosztó oldalról).

Az NMHH-hoz érkezett bejelentések azt kifogásolták, hogy a naponta háromszor jelentkező műsorban a koronavírus-járványra hivatkozva népszerűsítettek étrend-kiegészítő és higiéniás termékeket, továbbá kifogásolták a reklámozott kézfertőtlenítő gél magas árát. A tanács arra jutott, hogy ugyan maguk a vizsgált adások nem ütköztek a médiaigazgatási szabályokba, de felmerült, hogy sérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt. Ez azért vetődött fel, mert a termékeik népszerűsítése gyakran összemosódott a koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzettel kapcsolatos tájékoztatással, továbbá nélkülözhetetlenként mutatták be azokat. A műsorvezetők az adásokban többször hangsúlyozták, hogy az étrend-kiegészítők alkalmazása akár életet is menthet.

A tanács azért továbbította a vizsgálata eredményét a versenyhivatalnak, mert nincs jogköre arra, hogy eljárjon az ügyben. A GVH-nál egyébként április 14-e óta már folyamatban van egy versenyhivatali eljárás a műsor készítője ellen.

A Médiatanács azt is közölte, bár a hatóság hatáskörének hiánya miatt nem lehetséges hatósági eljárás lefolytatása, vizsgálja annak lehetőségét, hogy az ilyen és hasonló jellegű panaszok, problémák kezelésére a jövőben megoldást találjon.

A különböző termékeket reklámozó Ékszer TV nem a csatorna saját gyártású műsora. Ez a műsor értékesített adásidő, amelyet az Ékszer TV-t készítő Emporia Style Kft. vásárolt meg. Az ATV az ügy kipattanása után azt közölte, hogy „Az Ékszer TV reklámidőben megy le, ez egy külső gyártású élőműsor, nincs egyeztetési kötelezettsége az ATV-vel. Az ATV vezetősége az észrevételeit nem nyilvánosan, hanem közvetlenül osztja meg az Ékszer TV gyártóival”.

A budapesti székhelyű Emporia Style Kft. cég Európa több országába készít a magyar fővárosból ugyanilyen reklámadásokat.