58 millió liter sör fogyott a karantén alatt

58 millió liter sör fogyott a karantén alatt

Söröskorsó (Fotó: Pixabay)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Igencsak megugrott a sörvásárlás itthon a kijárási korlátozás idején, vagyis márciusban és áprilisban – derül ki a Nielsen piackutató adataiból. A kocsmák és éttermek jórészt zárva voltak, így az emberek otthonra vásároltak.

Összesen 58 millió liter sör került a magyar fogyasztók online és offline kosarába márciusban és áprilisiban a kijárási korlátozások idején, ez összesen 110 millió üveg vagy doboz „folyékony kenyeret” jelent. A Nielsen piackutató közölte az adatait, amelyből az is kiderül, hogy ebben a két hónapban 13 százalékkal többet adtak el az italból mint tavaly ugyanekkor.

Ami a sörtípust illeti, az általános trendekhez hasonlóan a forgalom több mint 95 százalékát az árpasör tette ki, a búzasör csupán 2 százalékot hasított ki a vizsgált két hónap értékbeli forgalmából. A világos sörök vitathatatlanul vezettek, 97 százalékban ebből a típusból fogyott. A kosarakba kerülő sörök négyötöde dobozos, 12 százaléka üveges volt.

– A kijárási korlátozás alatt zárva tartottak a vendéglátóipari egységek is, ami egyértelműen az otthoni sörfogyasztás felé terelte a fogyasztókat – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. A preferenciák azonban lényegében változatlanok maradtak: a magyarok a világos, márkás sörökre voksoltak otthonaikban is.

A márkás sörök tartották pozíciójukat: az értékbeli forgalom közel 90 százaléka a gyártóknál landol.