A MÁV lett a Volánbusz tulajdonosa, Dávid Ilona távozik

A MÁV lett a Volánbusz tulajdonosa, Dávid Ilona távozik

Két Intercity-szerelvény a budapesti Nyugati-pályaudvaron (Fotó: Metrophil/Wikipedia)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. lesz – tájékoztatta a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter sajtó és kommunikációs főosztálya szerdán az MTI-t.

A közlemény szerint az egységes irányítási struktúra megteremtésével megvalósul az a kormányzati szándék, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.

A közös stratégiai irányítás hosszú távon megteremti az egységes autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó hálózatok és a menetrendi csatlakozások fejlesztéséhez, valamint az egységes jegy- és tarifa rendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket – hangsúlyozták.

Az irányítási struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és megbecsülésének további erősítése, a munkahelyek megőrzése, illetve a közlekedésben dolgozók hivatásának és életpályamodelljének versenyképessé és vonzóvá tétele – áll a közleményben. A társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.

Távozik a Volánbusz Zrt. éléről Dávid Ilona – ezt egy másik közleményben tudatta a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter. A leköszönő elnök-vezérigazgatóra a jövőben új kihívások várnak – írta.

A MÁV és a Volánbusz összevonása volt Tarlós István egyik, pandémia idején meghozandó közlekedési tárgyú javaslata Orbán Viktor felé. Májusban került a Népszava birtokába az országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottá kinevezett korábbi főpolgármester 19 pontos javaslatcsomagja. „Most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne (média, ellenzék, szakszervezetek)” – írta Orbán Viktor miniszterelnöknek írt levelében Tarlós István.

Reagált a VEKE

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) tudomása szerint éppen a mai ülésén tárgyal a kormány a MÁV és Volán összevonásáról. Az egyesület szerint ennek ment elébe a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter a mai bejelentéssel. Azt is írták, hogy az iparági zuhanyhíradó szerint lehetett számítani az összevonásra és arra, hogy a MÁV teheti rá a kezét a Volánbuszra.