Elfuserált vasúti átjáróval bünteti Mészáros Lőrinc cége Pusztaszabolcsot

Elfuserált vasúti átjáróval bünteti Mészáros Lőrinc cége Pusztaszabolcsot

A pusztaszabolcs vasúti átkelő (Fotó: Facebook/Zsuffa Bözsi polgármester hivatalos oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Egy méterrel szűkebbre sikerült a várost kettészelő vasút központi átkelője, ami így gyakorlatilag használhatatlan. Pusztaszabolcs megbénult, a beruházást végző Mészáros és Mészáros Kft. nem áll szóba az ellenzéki polgármesterrel, a több száz milliós javítást – ami miatt hónapokat csúszik a beruházás – az adófizetők állják.

Pusztaszabolcs térségében folyik az ország lényegében legdrágább vasútépítése: a Mészáros Lőrinc érdekeltségének számító Mészáros és Mészáros Kft. – egy konzorcium vezetőjeként – hozta el a két részre bontott megbízás mindkét részét, 87,5 milliárd forintból nem egészen 28 kilométernyi vasutat korszerűsítenek, több mint 3 milliárd forintos kilométerenkénti átlagáron, uniós támogatással. Ám a rendkívül magas költségvetéssel készülő beruházásba súlyos hiba csúszott: a Fejér megyei kisvárosban egy méterrel elmérték a vasúti átjárót. Korábban 7 méter széles út vezetett át a vasúti síneken, ám a rekonstrukció során 6 métert hagytak, két, nagyobb méretű jármű nem fér el egymás mellett – derül ki a Válasz Online riportjából. A kivitelező Mészáros-cég az alvállalkozó tervezőre mutogat, hogy az tervezte egy méterrel szűkebbre az átjárót, illetve az állami felekre (Magyar Közút, NIF), mondván, ők hozzájárultak a megvalósításhoz.

A cikk felidézi: októberben a független Simonné Zsuffa Erzsébetet váltotta a fideszes Csányi Kálmánt a polgármesteri poszton. Az új vezetés idén tavasszal, a padkák lerakásakor szembesült azzal, hogy az átjáró szűkre sikerült. A polgármester ezt követően kierőltetett egy forgalmi próbát, és április 6-án két busz segítségével élő-egyenesben bizonyította, hogy nagyobb járművek egyidejű használatakor bedugul az átjáró. A ráfutó útszakaszok állami üzemeltetője, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. rögvest írásba adta a NIF-nek, hogy a megépített csomópont kiemelten magas forgalombiztonsági kockázatú és vasútüzem-biztonsági szempontból is kockázatos, így nem járult hozzá a megnyitásához – írja a Válasz Online.

Ahol még a Kubatov-lista sem segített | Magyar Hang

Egy Budapesttől háromnegyed órára fekvő, elnéptelenedő kisváros, Pusztaszabolcs polgárai az eddigi fideszes vezetés helyett a jobbára civil ellenzéki jelölteknek szavaztak bizalmat. Zsuffa Erzsébet, a település új polgármestere beszélt az eladósodottságról, a megroppantott közösségről és arról, miként próbálja a fiatalokat maradásra bírni.

Ezt követően huzavona indult, hogy kinek kellene megcsinálnia és milyen pénzből a problémát okozó átjárót. Jelenleg ott tart az ügy, hogy augusztusban ideiglenesen átadják az átjárót, aztán pár hét múlva lezárják, hogy októberre megcsinálják véglegesen. A költségeket az állam (NIF) állja. És hogy mennyi ez? Pontosan nem tudni; a portál úgy értesült, hogy egy méternyi kiszélesítés több százmillió forintot is kóstálhat.

Az is érdekes, hogy a rendkívül drága, eredetileg 70 milliárdra becsült, majd 87 milliárd forintos költségvetéssel futó projekt igen lecsupaszított formában valósul meg: például nem lesz aluljáró, sem elkerülő út. Ez egyben árulkodik arról is, hogy a korábbi fideszes vezetés gyakorlatilag semmilyen lobbierővel nem rendelkezett, vagy nem ismerte fel, milyen fejlesztésekkel lehetne élhetőbbé tenni Pusztaszabolcsot.

A város helyzetét tovább rontja – írja a Válasz Online –, hogy Mészáros-cégbirodalomba tartozó vállalkozások más projekteken is dolgoznak (szennyvíztisztító-fejlesztés, bizonyos lakások rákötése a városi csatornahálózatra), de az átjáróprobléma miatt „nem férnek hozzá” ezekhez. Az online lap megkereste a Mészáros-céget, ahol azt a szűkszavú választ kapták, hogy a NIF Zrt.-vel létrejött fővállalkozói szerződés rendelkezéseinek értelmében harmadik személy felé semmilyen információt nem közölhetnek.

A pusztaszabolcsiak közül többen panaszkodnak arra is, hogy a nagy munkagépek miatt óriási a por a kisvárosban, meg az utak is könnyen tönkremehetnek.