Jellemzően havi 500 és 1000 forintot fizetnének a budapestiek egy fizetős hírportálért

Jellemzően havi 500 és 1000 forintot fizetnének a budapestiek egy fizetős hírportálért

Otthoni munka (Fotó: Pixabay)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A budapestiek több mint 80 százalékát érdekelne egy olyan hírportál, amit az Index.hu elmúlt hetekben felmondott munkatársai készítenének, ugyanakkor kevesebb, mint 50 százalék lenne hajlandó fizetni is ezért a tartalomért – ez derült ki az Opinio piackutató applikációval végzett reprezentatív felmérésből.

A vizsgálat szerint a férfiak körében jellemzőbb, hogy kinyitnák a pénztárcájukat a független sajtóért, a nők között többen bizonytalanok még a kérdésben. A legnagyobb fizetési hajlandóságot az X generáció mutatja, de a legfiatalabbak, vagyis a Z generáció tagjainak is több mint fele nem zárja ki, hogy fizetne egy hírportál tartalmáért.

Akik hajlandóak lennének fizetni az internetes hírtartalomért, jellemzően havonta 500 és 1000 forint közötti összeget költenének a teljes tartalom eléréséért, 5000 forint felett pedig már csak a 40-49 évesek között találhatnának előfizetőkre. Összességében is ez a korosztály az, akik a legnyitottabbak a megoldásra, hiszen csak 28 százalékuk állítja, hogy egyáltalán nem fizetne, 6 százalék pedig nem döntött még. Az ötlet a baby boomer, vagyis 1964 előtt született generáció körében a legkevésbé népszerű, 68 százalékuk nem hajlandó fizetni a hírtartalomért.

Az adatok szerint minél magasabb iskolai végzettségű valaki, annál nagyobb eséllyel hajlandó fizetni nagyobb összeget is a tartalomért. Miközben a 8 általános iskolát végzett és a szakmunkás bizonyítvánnyal rendelkezők közül senki sem áldozna havi 1000-2000 forintot egy fizetős portál teljes tartalmának eléréséért, addig az érettségivel rendelkezők és a diplomások egy kis része igen (7, illetve 13 százalék).

A felmérés az Opinio applikációval készítette az Impact Works Kft. 2020. augusztus 17. és 19. között. A fent bemutatott eredmények a 18-59 éves budapesti, okostelefonnal rendelkező lakosságra reprezentatívak kor, nem és iskolai végzettség szerint.