HIRDETÉS
HIRDETÉS

Összetűzött a 168 Óra vezetése a Pesti Hírlap-osokkal, többen felmondtak

Szerző: | 2020. augusztus 25., 14:30 | Belföld

A 168ora.hu online impresszuma Fotó: Magyar Hang

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Nem indult zökkenőmentesen a 168 Óra Online és az év elején indult Pesti Hírlap összebútorozása. A hétvége óta kiürült a portál online szerkesztőségének impresszuma, továbbá lapunk információi szerint az elmúlt napokban felmondott a 168 Óra portáljának több szerkesztője. Úgy értesültünk, hogy a történtek hátterében munkahelyi feszültség áll, ugyanakkor ezt Rózsa Péter, a nyomtatott lap főszerkesztője és Milkovics Pál, a Brit Média Kft. vezérigazgatója is máshogy látja.

A hétvégén Rózsa Péter, a nyomtatott lap és a 168ora.hu főszerkesztőjének neve eltűnt a portál impresszumából, hétfőn pedig az összes munkatárs nevét törölték onnan. Ezt azóta sem töltötte fel a kiadó, így az sem szerepel ott, hogy jelenleg ki felel az oldalon megjelenő hírekért.

A történtek közvetlen előzménye, hogy a Magyar Rádió legendás műsorából alakult 168 Óra szerkesztőségébe már korábban beköltözött a Pesti Hírlap szerkesztősége. Az pedig nem volt titok, hogy a közös tulajdonba került lapok online szerkesztőségeiben átalakítások lesznek, működésüket összehangolják. Az elmúlt napok történései vezettek az impresszum kiürüléséhez, illetve a hat online munkatársból három felmondásához. Utóbbit Rózsa Péter főszerkesztő is megerősítette.

Rózsa Péter különben már nem felelőse az online oldalon megjelenő tartalmaknak. Úgy fogalmazott, maga mondott le az portál főszerkesztői teendőiről, a nyomtatott lapnál betöltött főszerkesztői pozícióját azonban megtartotta. Rózsa érdeklődésünkre azt is mondta, hogy nincs szó konfliktusról. Olyan belső folyamatok indultak el az összevonással, amelyek szervezeti és pozícióváltozásokat hoztak magukkal. Hozzátette, a két lap szerkesztőségének összehangolása van folyamatban, és az ebben rejlő előnyök kiaknázása. Azt, hogy miért üres jelenleg a 168ora.hu impresszuma, azzal magyarázta, hogy egy átmeneti időszakban tart az átalakítás.

A 168 Óra és a Pesti Hírlap összeköltözésének hátterében a két lap kiadójában történt tulajdonosi változások állnak. A 168 Óra kiadója, a Brit Média Kft. előbb csak tulajdonrészt vett, majd teljesen megvásárolta az ingyenes közéleti lapként az utcára került Pesti Hírlap kiadóját, a Global Post Hun Kft.-t. Az erről beszámoló Média1.hu szakportál júliusban azt írta, hogy a két szerkesztőség összeköltözése azóta megtörtént. A Brit Média Kft. Köves Slomó, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) érdekeltsége, de a tranzakció után Milkovics Pál, a Pesti Hírlap alapítója is megjelenik résztulajdonosként a Brit Médiában, vezérigazgatói tisztséget is vállalt. A szakportál szerint Milkovics azt szeretné, hogy a 168 Órát ne csak baloldaliak olvassák, ezért jobboldali hangokat is be kíván oda vonni. Ezen többen is meghökkentek, miután a 168 Óra erősségének a baloldali irányultságát tartják – írták.

Milkovics Pál, a Brit Média vezérigazgatója lapunknak most azt mondta, hogy a már korábban bejelentett, a két szerkesztőség összeköltözésével előálló új helyzet vezetett a felmondásokhoz. – Minden átalakítás változásokkal jár, amiben sokan megtalálhatják a számításaikat, néhányan viszont nem, ezért inkább a távozás mellett döntöttek. Többen a távozók közül nem abban a pozícióban folytathatták volna, mint amiben addig dolgoztak. Döntésüket emberileg maximálisan meg tudom érteni – magyarázta. Az átalakítással egy olyan Newsroom jött létre, amelyben „az eddigieknél több és minőségibb, frissebb hírrel látják el az olvasókat” – folytatta. Az új newsroom szolgálja ki a 168ora.hu és a Pesti Hírlap online oldalát is. Rózsa Péter főszerkesztő a jövőben a nyomtatott lapra és annak megújítására koncentrál – magyarázta. Mint közölte, a newsroomot Trencséni Dávid – a Pesti Hírlap eddigi főszerkesztője – vezeti.

A vezérigazgató egyben megerősítette értesülésünket, miszerint ősztől ismét napilapként jelenik meg az utcákon a Pesti Hírlap. Azt mondta, hogy szeptember elejétől tervezik a visszatérést a napi utcai megjelenésre, ám ez a járványhelyzettől is függ.

A Pesti Hírlap idén januárban indult, jó nevű újságírókból verbuválódott szerkesztőséggel. A problémák azonban rövid időn belül jelentkeztek. Elmaradtak a külsősök kifizetésével, a koronavírus-járvány pedig komoly léket ütött az ingyenes lapot kiadó cégben. Előbb Kerényi György főszerkesztő távozott hirtelen még márciusban. A koronavírus-járvány miatt leállt a lap utcai terjesztése is, később a szerkesztőség fele távozott. Egy ideig online tartalmakat készítettek, majd egy idő után heti egyszeri megjelenésre állt át a lap. A csökkentett stáb főszerkesztőjének Trencséni Dávidot nevezték ki, aki azóta is vezeti a 168 Órához beköltözött szerkesztőséget.

Címkék: 168 Óra, felmondás, konfliktus, Milkovics Pál, Pesti Hírlap, Trencséni Dávid, vita


HIRDETÉS

HIRDETÉS

FIZESSEN ELŐ A MAGYAR HANG HETILAPRA!

Friss lapszámunk

Támogasson minket!

HIRDETÉS

CSATLAKOZZON HOZZÁNK PATREONON

Az élet, meg minden

#032 Lányi András – Kudarcról kudarcra a győzelem felé

#032 Lányi András – Kudarcról kudarcra a győzelem felé

Környezeti katasztrófák, globalizáció, totális ellenőrzés: az elmúlt száz évben túltoltunk pár biciklit. Ezekről most le lehet szállni.

Pin It on Pinterest