HIRDETÉS
HIRDETÉS

Elküldték a 168 Óra főszerkesztőjét egy Orbán Viktor családját ábrázoló kép közlése miatt

Szerző: | 2020. szeptember 02., 10:30 | Belföld

A 168 Óra című hetilap új főszerkesztővel megy tovább Fotó: Magyar Hang

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Felmentették Rózsa Pétert, a 168 Óra nyomtatott lapjának főszerkesztőjét. A Média1 szerint a felmentés oka, hogy a lap ma megjelent számában Orbán Viktor miniszterelnök családját ábrázoló fénykép került illusztrációként egy cikkhez. A portálnak nyilatkozó Milkovics Pál vezérigazgató azt mondta, azért tartja elfogadhatatlannak, morálisan aggályosnak a kép közlését, mert a felvételen a miniszterelnök fiatalkorú gyermeke is látható, továbbá a vezérigazgató véleménye szerint „a kép a kormányfő családjához nem kapcsolódó szöveghez használták fel illusztrációnak”.

Úgy értesültünk, a 168 Óra munkatársai között megdöbbenést keltettek a történtek. A Media1 szerint Rózsa Pétertől rendes felmondással válnak meg, a főszerkesztői teendők ellátása alól azonban már felmentették. A lap megbízott főszerkesztőjének Makai Józsefet nevezték ki. Kerestük Rózsa Pétert, de egyelőre nem értük el.

Elértük viszont Milkovics Pált, a Brit Media Kft. vezérigazgatóját. Érdeklődésünkre azt mondta: számára a politikusok gyermekeinek személyiségi jogai jelentik a Rubicont. Ez akkor is így van, ha a szóban forgó képet korábban maga a miniszterelnök tette közzé. Szerinte a lapban indokolatlanul használták illusztrációként. Arról beszélt, hogy bármelyik másik politikus esetében is helytelenítené a gyermekeinek használatát. Kérdésünkre, hogy elég-e egyetlen fotó publikálása a főszerkesztő leváltásához, Milkovics Pál azt mondta, hogy a politikus gyermekeket is védeni kell attól, hogy céltáblává váljanak. Hozzátette, tudja, hogy Rózsa Péter leváltásával mit vett a nyakába, a személye bizonyosan sokaknál lesz maga a patás ördög, de a döntés valamennyi következményét vállalja.

Arra a felvetésünkre, hogy a leváltásnak volt-e bármi előzménye vagy más oka is, azt felelte: nem. Kérdésünkre megjegyezte: más változást nem tervez a 168 Óránál.

Mint lapunk megírta, Rózsa Péter nagyjából egy hete nem felelőse a lap online portáljának, a 168Óra.hu-nak. Érdeklődésünkre akkor azt mondta, hogy maga mondott le a híroldal vezetéséről. A történtek előzménye, hogy összebútorozott a 168 Óra online és a Pesti Hírlap szerkesztősége. Ez az online szerkesztőség működésének összehangolását és új struktúrában való működését hozta magával. Lapunk információi szerint munkahelyi feszültséget is okozott, amelynek eredményeként Molnár Richárd online vezető szerkesztő és két újságíró felmondott. Mint akkor megírtuk, Rózsa Péter és Milkovics Pál, a Brit Media Kft. vezérigazgatója szerint a felmondások hátterében nem ez volt.

A 168 Óra és a Pesti Hírlap összeköltözésének hátterében a két lap kiadójában történt tulajdonosi változások állnak. A 168 Óra kiadójának, a Telegraf Kft.-nek az anyacége, a Brit Média Kft. előbb csak tulajdonrészt vett, majd teljesen megvásárolta az ingyenes közéleti lapként az utcára került Pesti Hírlap kiadóját, a Global Post Hun Kft.-t. Az erről beszámoló Média1.hu szakportál júliusban azt írta, hogy a két szerkesztőség összeköltözése azóta megtörtént. A Brit Média Kft. Köves Slomó, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) érdekeltsége, de a tranzakció után Milkovics Pál, a Pesti Hírlap alapítója is megjelent résztulajdonosként a Brit Médiában, vezérigazgatói tisztséget is vállalt.

Milkovics Pál júliusban azt mondta, hogy szeretné, ha a 168 Órát ne csak baloldaliak olvassák, ezért jobboldali hangokat is be kíván oda vonni.

Címkék: 168 Óra, főszerkesztő, kirúgás, Orbán Viktor, Rózsa Péter, vezérigazgató


HIRDETÉS

HIRDETÉS

FIZESSEN ELŐ A MAGYAR HANG HETILAPRA!

Friss lapszámunk

Támogasson minket!

CSATLAKOZZON HOZZÁNK PATREONON

Pin It on Pinterest