Kritizálja a nagykörúti és Üllői útibiciklisávokat a XVIII. kerület DK-s polgármestere

Kritizálja a nagykörúti és Üllői útibiciklisávokat a XVIII. kerület DK-s polgármestere

Biciklisek a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án (Fotó: MTI/Mónus Márton)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Ellenzi a 18. Kerületiek meghatározó többsége az Üllői úton és Nagykörúton kialakított, gépjármű forgalmat jelentősen akadályozó kerékpársávokat – írja közösségi oldalán Szaniszló Sándor, a kerület DK-s polgármestere.

– A Publicus közvéleménykutató által végzett, ezer kerületi véleményét tükröző összegzés szerint a külső kerületekben élők vesztesei a sávszűkítési döntésnek – közölte a polgármester, aki kilátásba helyezte: tárgyalást kezdeményez a fővárossal „az aránytalan hátrány megszüntetése, vagy egy elfogadható mértékű, közlekedési kompenzációs csomag kidolgozása érdekében”.

A XVIII. kerületi polgármester által közzétett eredmények szerint a nagykörúti és Üllői úti kerékpársávok kialakítását a megkérdezettek 34 százaléka kifejezetten, 12 százaléka inkább ellenzi, tehát 46 százalékos az ellenzők tábora. 25 százalék kifejezetten, 12 százalék inkább támogatta a változtatást, ami összesen 37 százaléknak felel meg. A fennmaradó 17 százalék nem tudott vagy nem akart válaszolni a kérdésre.

Nem konfliktusmentes a Budapest-Balaton kerékpárút kialakítása

Helyi civilek tiltakoznak a Budapest-Balaton kerékpárút Biatorbágyon átvezető szakaszának tervei és hamarosan induló munkálatai ellen – írja a Kerékpárosklub. A szervezet, ahogy két éve is, kerékpársávokat javasol a balesetveszélyes egyoldali kerékpárút helyett. Az egyoldali kétirányú kerékpárút a lejtő miatti magasabb sebességből következően is balesetveszélyeses találkozásokkal járhat gyalogosokkal és autókkal is. A Magyar Kerékpárosklub továbbra is kerékpársávot javasol az útvonalra. „A turisztikai célok mellett a mindennapos kerékpáros közlekedést is segítené, ha a mostani tervek helyett lehetőleg megemelt kerékpársávok biztosítják a biztonságos boltba, munkába, iskolába járást” – írták.