Az idei halasztás után a kormány 2022-ben hozná el a Giro d'Italiát Magyarországra

Az idei halasztás után a kormány 2022-ben hozná el a Giro d'Italiát Magyarországra

Szájmaszkot viselő nézők várják a 103. Giro d'Italia olasz országúti kerékpáros körverseny második, Alcamo és Agrigento közötti, 149 km-es szakaszának rajtját Alcamóban 2020. október 4-én (Fotó: MTI/EPA-ANSA/Luca Zennaro)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Mauro Vegni, a Giro d'Italia olasz kerékpáros körverseny – a Tour de France és a Vuelta a España mellett a legjelentősebb megmérettetések (Grand Tour) egyike – igazgatója a 2020-as esemény lezárultával a jövő évi terveiről nyilatkozott a RAI televíziónak. – Nem hsizem, hogy jövő tavaszig felül tudunk kerekedni a járványon, ezért azon dolgozunk jelenleg, hogy a 2021-es Giro összes szakaszát Olaszországban tartsuk – idézte a sportvezetőt a Cyclingnews szakmai hírportál.

Kijelentése magyar szempontból sem mellékes, hiszen a kormány jelenleg is tárgyalásokat folytat a verseny magyarországi rajtja kapcsán. Vegni nyilatkozata értelmében azonban úgy tűnik, még egy évet várniuk kell a kerékpársport rajongóinak.

Az eredeti tervek szerint az idei Giro rajtjának, vagyis a Grande Partenzának Budapest adott volna otthont. A versenyzők a Hősök teréről rajtoltak volna, hogy a budai Várat, Esztergomot, Pannonhalmát, Győrt és a Balatont érintve Nagykanizsáig összesen három szakaszt tekerjenek Magyarországon. Minderre összesen 7,8 milliárd forintot áldozott a magyar kormány. A koronavírus járvány miatt azonban a május 9. és 31. közötti zajló versenyt őszre halasztották, és október 3-án végül a szicíliai Monreale városából rajtolt a mezőny.

Nem mellékesen Valter Attila személyében 13 év után ismét volt magyar kerékpáros egy Grand Tour versenyen, a 22 sportoló szenzációs teljesítményt nyújtva végül a 27. helyen végzett összetettben, ami a legjobb magyar helyezés a körversenyek történetében.

A halasztás miatt természetesen egyből felmerült a budapesti rajt jövő évi pótlása, Mauro Vegni kijelentésével azonban ez is veszélybe kerülhet. ám egyelőre még nincsenek kész tervek, az sem biztos, hogy 2021 májusában kerülhet sor a következő Giróra.

Megkerestük az ügyben Révész Máriuszt, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztost, aki elárulta, jelenleg is folynak még a tárgyalások az olasz szervezőkkel a jövő évi rajt kapcsán. – A Giro nagy sokba kerül, és elsősorban idegenforgalmi szempontok miatt döntöttünk a verseny Magyarországra hozatala mellett. Jeleztük az olasz félnek, hogy 2021 tavaszát a magyar kormány egyelőre nem látja biztosnak járványügyi szempontból, felvetettük azonban, hogy 2022 tavaszán induljon Budapestről a körverseny. Ez nem nyerte el a szervezők tetszését, de még semmilyen döntés nem született az ügyben.

Révész Máriusz elmondta, az előkészületekre, és a verseny első részletére közel 2 milliárd forintot költöttek el a 7,8 milliárdból, a fennmaradó összeg továbbra is rendelkezésre áll a jövőben megvalósítandó rajtra. Hozzátette, azt kell mérlegelni, hogy jövő májusban lesz-e olyan a helyzet, hogy érdemes legyen Magyarországra hozni a Girót. – Ha lenne vakcina januárban, és májusra rendeződne a helyzet, lehetne utazni, akkor lenne értelme megrendezni a versenyt, de így, hogy semmi biztosat nem tudunk, felesleges lenne 6 milliárd forintot elkölteni a versenyre – hangsúlyozta a kormánybiztos.

Révész Máriusz hangsúlyozta, bár az olasz szervezők eleinte elzárkóztak a javaslattól, hogy 2022-ben induljon Magyarországról a verseny, Mauro Vegni friss nyilatkozata alapján talán mégis van némi remény erre.