Csak Facebookon többet költhetett Koncz Zsófia a borsodi időközire, mint amennyit ő és a Fidesz–KDNP hivatalosan elszámoltak

Csak Facebookon többet költhetett Koncz Zsófia a borsodi időközire, mint amennyit ő és a Fidesz–KDNP hivatalosan elszámoltak

Koncz Zsófia a szerencsi Fecskési játszótéren (Fotó: Koncz Zsófia Facebook-oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Ugyan korábban arról lehetett hallani, hogy csak a Facebookon 5,5 millió forint körüli összeget költhetett el a fideszes Koncz Zsófia a borsodi időközi választásra, a csütörtök esti Hivatalos Értesítőben elszámolt összeg szerint ő maga, illetve a Fidesz–KDNP összesen csak kevesebb, mint 4,6 millió forintot áldoztak a kampányra. A Magyar Hang kereste a Fideszt az ügyben, kérve, tisztázzák az ellentmondást, ám cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ.

Az elszámolás szerint maga Koncz 1 076 245 forintot költött dologi kiadásokra, míg a Fidesz és a KDNP beszámolója szerint ők 3 504 365 forintnyi saját forrást használtak fel, még hozzá „anyagjellegű ráfordításokra”.

Korábban – a Magyar Hang utánaz RTL Klub híradója is beszámolt arról október 12-én, hogy csak Facebookon többet költhetett a fideszes jelölt, mint amennyit a törvények lehetővé tesznek. Hogy mennyi, amennyit a törvény szerint el lehet költeni egy jelölt kampányára, annak összegét az infláció mértéke is alakítja, de jelenleg valahol kevesebb, mint 5,5 millió forint körül van. Ehhez képest Koncz az októberi 11-i választás előtt pár nappal már 5 millió forint felett járt, és a Facebook akkori tájékoztatása szerint 5,5 millió forintnál állhatott meg az összeg a voksolás napjáig. Koncz nyilván nemcsak a közösségi oldalán kampányolt. Ugyanakkor a híradónak a Fidesz akkor azt nyilatkozta, minden szabályt betartottak.

Koncz költéseiről az Indexnek adott interjúban is kérdezték őt, mondván azt is „ráolvasták” a fejére, hogy a törvényileg megengedett összegnél többet költhetett csak Facebook-hirdetésekre, mint amennyit a teljes kampányra fordíthatott volna. – Ezt vitatjuk, mi a kampány során a törvényeket és a jogszabályokat betartva jártunk el. Az Állami Számvevőszék ellenőrizni szokta a kampányokat, vélhetően ezt is ellenőrzi majd – válaszolta Koncz, aki további kérdést már nem kapott a témában a laptól.

A borsodi időközi kampány miatt a Momentum egyébként az Állami Számvevőszékhez fordult, amely szervezet jelezte, az előírt határidőben elvégzik az ilyenkor szokásos ellenőrzést.

Horváth Bálint, az Állami Számvevőszék szóvivője a Magyar Hangnak azt mondta pénteken: a törvény előírja, hogy minden mandátumot szerzett jelölt elszámolását minden esetben leellenőrizzék, erre a választás napjától fogva – ami jelen esetben október 11-e volt – egy év áll rendelkezésre. Hangsúlyozta, az ÁSZ most is el fogja végezni az ellenőrzést.

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

Ha Petőfi egyszer csak felbukkanna 2024-ben, Orbán Viktornak nem is kellene olyan nagyon erőlködnie, hogy meggyőzze őt a NER igazáról – mondta a költő visszatéréséből féktelen szatírát gyártó animátor, aki szerint az alkotását talán még Bayer Zsolt is nevetgélve nézné. A YouTube-on két hete bemutatott videó nagyot megy, eddig több mint 110 ezren látták, és hamarosan jön a folytatás. Mitől különleges hely a Szondi utca, hogyan fordul „a teremtője” ellen Petőfi, mi a baj Gyurcsánnyal, miért gesztikulál olyan hevesen Tölgyessy Péter és hogyan lett ekkora a siker a videó? Erről kérdeztük az animáció alkotóját, aki örül a pozitív visszajelzéseknek, bár felkészült az ellenkezőjére is, őrzi anonimitását, a közönségtől pedig csak madártejet vár támogatásként.