Rengeteg hibát találtak a felújított orosz metrókocsiknál

Rengeteg hibát találtak a felújított orosz metrókocsiknál

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 3-as metró vonalának Dózsa György úti állomása felújítás után. (Fotó: MTVA / Jászai Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK


Számos hibát találtak a felújított orosz metrókocsikban – számolt be róla a Népszava. Az átfogó vizsgálatot még Karácsony Gergely főpolgármester rendelte el, a jelentést pedig a BME Viking Zrt. készítette. Eddig viszont azt nem hozták nyilvánosságra.

Tizennyolc sorozathibára bukkantak a műszaki vizsgálat során. A felfüggesztési rendszer elavult, a rozsdásodás is visszatérő probléma volt, alkalmatlan anyagokat használtak máshol, és balesetveszélyes töréseket is találtak a székeken.

A hármas metró első három szerelvényének padlólemezei mostanra teljesen kilyukadtak, a rozsdásodás pedig bevette az oldallemezeket, a tartóoszlopokat, a tetőt. A később gyártott kocsik esetében már jobb a helyzet, de a szakértők úgy látják, idő kérdése, hogy itt is felüsse fejét a rozsdásodás. Az ajtóküszöbnél hiányzik a vízelvezetés, ezért a tisztításhoz használt mosófolyadék és az eső csak befelé tud folyni. Az orosz felújítók így lyukakat fúrtak a küszöbbe, de emiatt a víz egyenesen a tartószerkezetbe folyik.

A jelentés megállapította azt is, hogy a régi kocsivázakat kellett volna felújítani, nem pedig újakba beleerőltetni a másfajta szerelvényekhez gyártott berendezéseket. A hegesztők hozzáértése is kérdéses a jelentés szerint.

A gazdasági jelentés továbbá arra jutott, hogy egyáltalán nem érte meg felújíttatni a metrókocsikat, mert az üzemeltetés és a karbantartás miatt ez végül alig hozott valami megtakarítást. A kocsik beígért harmincéves élettartamának végére akár harminchat százalékkal is nőhet az üzemeltetési költség.