A BKK nem érti, mit akar a kormányhivatal, hiszen nincs több járműve, amit forgalomba állíthatna

A BKK nem érti, mit akar a kormányhivatal, hiszen nincs több járműve, amit forgalomba állíthatna

CAF Urbos 3 típusú villamos az 1-es vonalon az Árpád híd melleti Göncz Árpád városközpont metróállomásnál (Fotó: Albert Lugosi/Flickr)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Tekintettel arra, hogy november 16-ától a létező legnagyobb kapacitással járnak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatai, a társaság személyes egyeztetést kezdeményez a kormányhivatallal a hetek óta húzódó járatsűrítési ügyben – közölte a Budapesti Közlekedési Központ szombaton. Mint írták, a kormányhivatal – immáron negyedszer – ismét visszautasította a társaság sűrítési tervét, de nem értik, hogy miért, hiszen a jelenleginél több jármű már fizikálisan sem áll rendelkezésre.

A BKK újra leszögezte: nem igaz, hogy nem hajtotta végre a kormány járatsűrítésre vonatkozó döntését, és hogy nem adott át ezzel kapcsolatban dokumentációt a kormányhivatalnak.

Korábbi közleményükre emlékeztetve újra leírták, hogy a két lépésben, szeptemberben és novemberben bevezetett járatsűrítésekkel minden létező és hadra fogható fővárosi  járművet forgalomba állítottak a BKK és a fővárosi közlekedési szolgáltatók. A gyakorlatban rendelkezésre álló maximális járműszám maximális kihasználásával, a jelenlegi helyzetben bevethető összes járművezető foglalkoztatásával a közlekedési cégek elérték a plafont. A járatsűrítést a BKK éppen a legnagyobb kihasználtságú gerincvonalakon hajtotta végre. Az M3 és az M4 metró, az 1-es, a 4-es, a 6-os villamos, a budai fonódó villamoshálózat vonalain. Továbbá a Rákóczi úti tengelyen közlekedő buszjáratok, valamint a nagy kerületközpontokat, lakótelepeket kiszolgáló járatok, így a 9-es, a 23-as, a 31-es, a 32-es, a 85-ös, a 95-ös, a 105-ös, a 151-es, a 159-es busz, illetve a 76-os és a 79M trolibusz vonalán – írták.

Hozzátették: ugyan a novemberi járványügyi szigorítások óta városszerte ismét csökken a járatok kihasználtsága, a Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a szolgáltatók számára továbbra is az a legfontosabb, hogy biztonságosan lehessen utazni Budapesten. Ennek érdekében természetesen együttműködnek „a járatsűrítésekről ismét félrevezető információkat kijelentő Fővárosi Kormányhivatallal is”.

A fideszes Sára Botond vezette főváros kormányhivatal legutóbb péntek reggel közölte, hogy megítélése szerint a BKK továbbra sem hajtott végre érdemi járatsűrítést. Hozzátették: a BKK a kormányhivatal többszöri felszólítása után, negyedik alkalommal sem nyújtott be elfogadható beadványt a járatsűrítésre, a tervben ugyanis olyan információk szerepelnek, amelyeket a BKK szakmailag nem támasztott alá.

A kormányhivatal szerint a BKK által közölt adatokból látszik, hogy vonalainak mindössze kilenc százalékán történt járatsűrítés, és azok mértéke is rendkívül alacsony. Továbbá az is kiderült a harmadik felszólításra megküldött részletes adatokból, hogy a délelőtti és a délutáni csúcsban végrehajtott járatsűrítések jelentős része nem a legnagyobb kihasználtságú vonalakon valósult meg, csupán a kevésbé zsúfolt járatokat érinti – fűzték hozzá. „A kormányhivatal ismét felszólította a BKK-t, hogy szakmailag támassza alá intézkedéseit, és értékelhető járatsűrítési tervet nyújtson be” – áll a közleményben.

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

Ha Petőfi egyszer csak felbukkanna 2024-ben, Orbán Viktornak nem is kellene olyan nagyon erőlködnie, hogy meggyőzze őt a NER igazáról – mondta a költő visszatéréséből féktelen szatírát gyártó animátor, aki szerint az alkotását talán még Bayer Zsolt is nevetgélve nézné. A YouTube-on két hete bemutatott videó nagyot megy, eddig több mint 110 ezren látták, és hamarosan jön a folytatás. Mitől különleges hely a Szondi utca, hogyan fordul „a teremtője” ellen Petőfi, mi a baj Gyurcsánnyal, miért gesztikulál olyan hevesen Tölgyessy Péter és hogyan lett ekkora a siker a videó? Erről kérdeztük az animáció alkotóját, aki örül a pozitív visszajelzéseknek, bár felkészült az ellenkezőjére is, őrzi anonimitását, a közönségtől pedig csak madártejet vár támogatásként.