Barion Pixel
HIRDETÉS - AIP

A BKK nem érti, mit akar a kormányhivatal, hiszen nincs több járműve, amit forgalomba állíthatna

Szerző: | 2020. december 05., 10:31 | Belföld

CAF Urbos 3 típusú villamos az 1-es vonalon az Árpád híd melleti Göncz Árpád városközpont metróállomásnál (Fotó: Albert Lugosi/Flickr)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Tekintettel arra, hogy november 16-ától a létező legnagyobb kapacitással járnak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatai, a társaság személyes egyeztetést kezdeményez a kormányhivatallal a hetek óta húzódó járatsűrítési ügyben – közölte a Budapesti Közlekedési Központ szombaton. Mint írták, a kormányhivatal – immáron negyedszer – ismét visszautasította a társaság sűrítési tervét, de nem értik, hogy miért, hiszen a jelenleginél több jármű már fizikálisan sem áll rendelkezésre.

HIRDETÉS - AIP

A BKK újra leszögezte: nem igaz, hogy nem hajtotta végre a kormány járatsűrítésre vonatkozó döntését, és hogy nem adott át ezzel kapcsolatban dokumentációt a kormányhivatalnak.

Korábbi közleményükre emlékeztetve újra leírták, hogy a két lépésben, szeptemberben és novemberben bevezetett járatsűrítésekkel minden létező és hadra fogható fővárosi  járművet forgalomba állítottak a BKK és a fővárosi közlekedési szolgáltatók. A gyakorlatban rendelkezésre álló maximális járműszám maximális kihasználásával, a jelenlegi helyzetben bevethető összes járművezető foglalkoztatásával a közlekedési cégek elérték a plafont. A járatsűrítést a BKK éppen a legnagyobb kihasználtságú gerincvonalakon hajtotta végre. Az M3 és az M4 metró, az 1-es, a 4-es, a 6-os villamos, a budai fonódó villamoshálózat vonalain. Továbbá a Rákóczi úti tengelyen közlekedő buszjáratok, valamint a nagy kerületközpontokat, lakótelepeket kiszolgáló járatok, így a 9-es, a 23-as, a 31-es, a 32-es, a 85-ös, a 95-ös, a 105-ös, a 151-es, a 159-es busz, illetve a 76-os és a 79M trolibusz vonalán – írták.

Hozzátették: ugyan a novemberi járványügyi szigorítások óta városszerte ismét csökken a járatok kihasználtsága, a Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a szolgáltatók számára továbbra is az a legfontosabb, hogy biztonságosan lehessen utazni Budapesten. Ennek érdekében természetesen együttműködnek „a járatsűrítésekről ismét félrevezető információkat kijelentő Fővárosi Kormányhivatallal is”.

A fideszes Sára Botond vezette főváros kormányhivatal legutóbb péntek reggel közölte, hogy megítélése szerint a BKK továbbra sem hajtott végre érdemi járatsűrítést. Hozzátették: a BKK a kormányhivatal többszöri felszólítása után, negyedik alkalommal sem nyújtott be elfogadható beadványt a járatsűrítésre, a tervben ugyanis olyan információk szerepelnek, amelyeket a BKK szakmailag nem támasztott alá.

A kormányhivatal szerint a BKK által közölt adatokból látszik, hogy vonalainak mindössze kilenc százalékán történt járatsűrítés, és azok mértéke is rendkívül alacsony. Továbbá az is kiderült a harmadik felszólításra megküldött részletes adatokból, hogy a délelőtti és a délutáni csúcsban végrehajtott járatsűrítések jelentős része nem a legnagyobb kihasználtságú vonalakon valósult meg, csupán a kevésbé zsúfolt járatokat érinti – fűzték hozzá. „A kormányhivatal ismét felszólította a BKK-t, hogy szakmailag támassza alá intézkedéseit, és értékelhető járatsűrítési tervet nyújtson be” – áll a közleményben.

Címkék: BKK, fővárosi kormányhivatal, járatsűrítés, koronavírus, közösségi közlekedés


HIRDETÉS - AIP

FIZESSEN ELŐ A MAGYAR HANG HETILAPRA!

Friss lapszámunk

Támogasson minket!

Hirdetés

HIRDETÉS - AIP

CSATLAKOZZON HOZZÁNK PATREONON

Az élet, meg minden

#034 Morcsányi Géza – Majdnem takarásban

#034 Morcsányi Géza – Majdnem takarásban

Testről és lélekről a rivalda innenső és túlsó oldalán.

Pin It on Pinterest