Megújult az Elvira, a vasúti jegyvásárlás internetes rendszere

Megújult az Elvira, a vasúti jegyvásárlás internetes rendszere

Egy utas a MÁV-Start Zrt. korszerű, számítógépes jegykiadó automatájánál váltja meg menetjegyét a Nyugati pályaudvar csarnokában (Fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Megújult az Elvira internetes jegyváltási rendszer; az új honlapon a MÁV egységes jegyértékesítési rendszerében működik, összekötve a mobilalkalmazással, így akár egy regisztrációval, de önállóan is használhatják az utazók mindkettőt. A MÁV-START vasárnapi, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a másfélhetes, korlátozott felhasználói számú próbaüzemet követően vasárnaptól már mindenki regisztrálhat, a régi jegyértékesítési rendszerben található adatok kezelése, az új felület élesítése is megtörtént.

Az új rendszernek modern, letisztult kezelőfelülete van. A felhasználók a MÁV applikációval közös felhasználói fiókot használhatnak, így az Elvirán megvett jegy az applikációban is megjelenik, és a felhasználó e-mailben is megkapja azt. Továbbá bármelyik felületen kezdeményezhető jegyvisszatérítés az online vásárolt jegyekre, ha a vásárlási feltételeknél ez a lehetőség nem volt kizárva.

A vásárláshoz és az utazáshoz szükséges adatok egyetlen felületen kezelhetők, szükség esetén módosíthatók. „A felhasználók az elmentett számlázási és bankkártya-adataikat is használhatják a webes és az applikációs felület esetében is” – ismertették. Hozzátették: az elmúlt időszakban a MÁV mobilalkalmazás is sok újítással bővült, például az applikációban megváltott belföldi vasúti menetjegyek és egyes nemzetközi START ajánlatok esetén a sikeres vásárlást visszaigazoló e-mail tartalmazza a jegyeket PDF formátumban is, amelyek kinyomtatva vagy az eszköz képernyőjén bemutatva is érvényesek.

A MÁV-csoport fejlesztési terveiben hangsúlyos szerepet kap az eddigieknél kényelmesebb, gyorsabb, korszerűbb jegyvásárlás feltételeinek biztosítása. „A jegyértékesítési rendszer informatikai hátterét a MÁV Szolgáltató Központ szakemberei fejlesztették az utasoktól beérkezett javaslatok, igények alapján, a MÁV-START, mint megrendelő együttműködésével” – olvasható a közleményben.

A MÁV-Start és a Volánbusz 2020/2021-es új menetrendje egyébként vasárnaptól lépett életbe, amely mintegy harminc vasútvonalon és ötven autóbuszos vonalon hoz az utasok számára jól érzékelhető változást – jelentették még szombaton. A társaság közleménye szerint számos vasútvonalon csúcsidőben az eddiginél is több és gyorsabb vonat közlekedik a pálya- és járműfejlesztések eredményeként, az új autóbusz-menetrend pedig új járatokkal, ütemes közlekedéssel biztosít a korábbinál kedvezőbb, az egyéni közlekedéssel szemben versenyképesebb szolgálatást.