Hadházy Ákos: Két hónap alatt 6,4 milliárd forintot költött a kormány propagandára

Hadházy Ákos: Két hónap alatt 6,4 milliárd forintot költött a kormány propagandára

A Mediaworks regionális lapjainak karácsonyi címoldala. A változatosság gyönyörködtet (Fotó: Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A „fideszes sajtóbirodalom” finanszírozásáról szerzett adatokat Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő a Rogán Antal vezette Miniszterelnök Kabinetirodától – tett közzé a honlapján a politikus. – A magyar kormány évente legalább 50 milliárd forintot költ arra, hogy „tájékoztassa” a polgárokat a tevékenységéről, vagyis saját politikai üzeneteit sulykolja minden létező csatornán – írja Hadházy, majd részletesen bemutatja a május-júniusi kormányzati költéseket.

– A 117 oldalnyi, nehezen olvasható táblázat egy része hibás volt, így csak öt konkrét kampányról vannak számainak – írja Hadházy. Erre az öt kampányra nettó 6,4 milliárd forintot költött el a kormány. A legtöbb pénzt, nettó 2,67 milliárd forintot „a fideszes sajtó zászlóshajója”, a Magyar Nemzetet, Nemzeti Sportot és az összes megyei lapot is kiadó Mediaworks Zrt. kapta, ami az össze költés 41 százaléka. A második helyen az egykori Simicska-birodalom ékköve, a Publimon Kft. áll, amely vezető a közterületi plakáthelyek piacán: nettó 1,4 milliárd forint, az összes költés több mint 22 százaléka ment ide – sorolja a politikus.

A harmadik helyen a Village Media Kft. áll, amely több helyi lap, városi tévé vagy önkormányzati portál reklámfelületeit értékesíti, a cég az öt kampányból 6,6 százalékos szeletet, nettó 426 millió forintot kapott. Hadházy érdekességként megjegyzi, hogy Village Media tulajdonosa, Hidvégi Krisztina valószínűleg azonos a kormány reklámköltéseinek legfőbb kedvezményezettje, Balásy Gyula New Land Media Kft. nevű cégének médiaigazgatójával. Vagyis a kormány által megbízott ügynökség a saját vezető munkatársuk cégének osztja az állami pénzt –vonja le a következtetést Hadházy.

– A Pesti Srácok című revolverportált működtető Insider Media Kft. például úgy kapott 103 millió forintot az általam megismert öt kampányból (ez a teljes költés 1,6 százaléka), hogy a lap látogatóinak száma – a nyilvánosan elérhető, hivatalos mérések szerint – nem éri el a napi 50 ezret – fogalmaz a független képviselő. – Ennél is többet, az összes költés 2 százalékát (nettó 132 millió forintot) kapta a Magyar Hírlap, illetve az azt kiadó Rising Star Kft. Hasonló összegnek örülhetett a Demokrata hetilap kiadója, az Artamondo Kft. is. A teljes összeg 3,3 százaléka pedig a Népszava kiadójánál, a XXI. Század Média Kft-nél landolt, ez 215 millió forint csak ebből az öt kampányból – írja Hadházy.

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

Ha Petőfi egyszer csak felbukkanna 2024-ben, Orbán Viktornak nem is kellene olyan nagyon erőlködnie, hogy meggyőzze őt a NER igazáról – mondta a költő visszatéréséből féktelen szatírát gyártó animátor, aki szerint az alkotását talán még Bayer Zsolt is nevetgélve nézné. A YouTube-on két hete bemutatott videó nagyot megy, eddig több mint 110 ezren látták, és hamarosan jön a folytatás. Mitől különleges hely a Szondi utca, hogyan fordul „a teremtője” ellen Petőfi, mi a baj Gyurcsánnyal, miért gesztikulál olyan hevesen Tölgyessy Péter és hogyan lett ekkora a siker a videó? Erről kérdeztük az animáció alkotóját, aki örül a pozitív visszajelzéseknek, bár felkészült az ellenkezőjére is, őrzi anonimitását, a közönségtől pedig csak madártejet vár támogatásként.