Szünetel a személyes ügyintézés az útdíjfizetési társaság ügyfélszolgálatain

Szünetel a személyes ügyintézés az útdíjfizetési társaság ügyfélszolgálatain

Teherautók az autópályán (Fotó: Pixabay)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Március 22-éig szünetel a személyes ügyintézés a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. ügyfélszolgálatain - közölte a társaság szombaton az MTI-vel. Felhívták ugyanakkor a figyelmet arra, hogy ez nem mentesíti az ügyfeleket az ügyintézés felelőssége és az úthasználati jogosultság megvásárlásának kötelezettsége alól.

A társaság azt írta, hogy - igazodva a védelmi intézkedések ideiglenes szigorításáról szóló kormányrendelethez - március 8-tól március 22-ig felfüggeszti ügyfélszolgálatain a személyes ügyintézés lehetőségét.

Ez alatt az idő alatt a NÚSZ Zrt. minden ügyfélszolgálati szolgáltatása intézhető lesz elektronikus levelezés útján, így például a rendszám-, felségjelzés- vagy díjkategória-elírás korrigálása, az használati jogosultság átírása másik járműre, a pótdíjmaximalizálás és pótdíjamnesztia kérése, valamint a pótdíjfizetési kötelezettség éves jogosultság vásárlásával történő kiváltása. Március 8-tól az ügyintézés menetéről a társaság weboldalán, a nemzetiutdij.hu oldalon olvasható tájékoztató, és elérhetőek lesznek az egyes ügytípusok intézéséhez szükséges formanyomtatványok, kérelmek és meghatalmazások is.

Az e-matricás rendszert érintő esetekben az ugyfel [at] nemzetiutdij [dot] hu, míg a HU-GO elektronikus útdíjat érintő ügyekben az ugyfel [at] hu-go [dot] hu címre várják az ügyfelek megkereséseit. A leveleket beérkezési sorrendben dolgozzák fel, és a lehető legrövidebb időn - de legfeljebb 30 napon - belül válaszolnak az ügyfelek megkereséseire. A NÚSZ Zrt. telefonos ügyfélszolgálata belföldről és külföldről a +36(36)587-500 telefonszámon érhető el, az ügyintézők magyar nyelven a hét minden napján 0-24 órában, míg angol nyelven szintén minden nap, német nyelven pedig hétköznap 8-16 óráig fogadják a hívásokat.

A pótdíjas esetekben a társaságnak elektronikus úton küldött megkeresés "nem bír halasztó hatállyal a pótdíjfizetési felszólító levélben foglalt fizetési határidőre vonatkozóan". Az e-matrica vásárlásához a társaság a mobiltelefonra optimalizált ematrica.nemzetiutdij.hu, a HU-GO e-útdíj rendezéséhez pedig a hu-go.hu internetes oldalát ajánlja. (MTI)