A fogyasztók együttműködését kéri az energiahivatal a szolgáltatók helyszíni munkavégzésekor

A fogyasztók együttműködését kéri az energiahivatal a szolgáltatók helyszíni munkavégzésekor

Az ELMŰ munkatársa felszerel egy intelligens mérőórát Budapesten, egy XV. kerületi társasházban (Fotó: MTI/Marjai János)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az ellátásbiztonság érdekében az energia- és közműszolgáltatóknak a járvány alatt is el kell végezniük egyes feladatokat a felhasználók ingatlanjaiban, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a fogyasztók türelmét és együttműködését kéri.

A MEKH keddi, MTI által is idézett közleményében hangsúlyozta: az energia- és közműszolgáltatók továbbra is alapos megfontolás után, az egészségvédelmi szabályokra maximális tekintettel ütemezik a fogyasztók ingatlanjában elvégzendő, személyes találkozással járó, kötelező helyszíni munkákat. A szolgáltatók munkatársai mindent megtesznek azért, hogy a fogyasztók ingatlanjába csak a legszükségesebb esetekben lépjenek be, és ott a legrövidebb ideig tartózkodjanak.

– A mérőórák éves leolvasását vagy bizonyos kötelező, az ellátásbiztonság érdekében szükséges műszaki beavatkozásokat ugyanakkor nem lehet elhalasztani – hívta fel a figyelmet a hivatal. A szolgáltatók a jelen helyzetben is jogosultak a fogyasztásmérőt leolvasni, a mérőhelyet ellenőrizni és az ellátásbiztonság érdekében halaszthatatlan helyszíni munkálatokat elvégezni. A felhasználóknak együttműködési kötelezettségük van, biztosítaniuk kell a fogyasztásmérőhöz való hozzáférést, az ingatlanjukon elhelyezkedő munkaterület megközelítését.

A szolgáltató vagy megbízottja a felhasználási helyet - az előre nem bejelentendő ellenőrzések kivételével - egy előre egyeztetett időpontban keresi fel. A mérőcserék vagy egyéb műszaki munkálatok időpontjáról levélben értesítik a felhasználót, az éves leolvasások időszaka a számlákon van feltüntetve. A szolgáltató munkatársának, megbízottjának igazolvánnyal vagy megbízó levéllel kell igazolnia magát. Ha a felhasználó nem bízik a bemutatott dokumentumban, felhívhatja a szolgáltatót ellenőrzés céljából.

Ha a felhasználó nincs otthon, a szolgáltató munkatársa értesítést hagy a saját vagy a szolgáltató elérhetőségeivel, így a fogyasztónak lehetősége van új időpontot egyeztetni. Az éves leolvasás elmaradása esetén a szolgáltatók jogosulttá válnak becsült elszámoló számla kiállítására, amely az előző időszak fogyasztási mennyiségén alapul.

– A legtöbb szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a személyes leolvasás helyett a felhasználó maga jelentse be éves mérőállását. Ennek általában a feltétele, hogy a mérőállásról jó minőségű fénykép készüljön, amit a fogyasztó a megadott weboldalon vagy applikáción keresztül juttat el a szolgáltatóhoz, a számlán lévő és az applikáción vagy az online ügyfélszolgálaton jelzett leolvasási időszakban – jelezte közleményében a MEKH.