Akad olyan falu, ahol vezetékes internet sincs

Akad olyan falu, ahol vezetékes internet sincs

Gyerek tablettel (Fotó: Kelly Sikkema/Unsplash)

Hiányoznak a digitális tananyagok, és alig kaptak módszertani segítséget a tanárok a kormányzattól, de az oktatók és a diákok mégis felkészültebben kezdhettek neki az otthoni oktatásnak, mint egy éve. Legalábbis ott, ahol rendelkezésre állnak az ehhez szükséges eszközök. A leszakadó régiókban viszont tovább mélyülhet a szakadék.

A szakértők gyakran kiemelik: a digitális oktatás valójában azt jelentené, hogy digitális alkalmazások állnak rendelkezésre, amelyek segítik az önálló tanulást. Ennek a döntéshozók is tudatában voltak: a 2016-ban kiadott Digitális Oktatási Stratégia alapján 2019. szeptember 1-jéig a közoktatás tananyagát le kellett volna fedni digitális anyagokkal, ám ezeknek alig 10-15 százaléka készült el.

Az otthoni oktatásnak feltétele lenne az internet-hozzáférés és a megfelelő eszköztár, akár háztartásonként több számítógép, laptop is, hiszen ahol több gyerek van, és egyszerre zajlanak az online órák, nem elég egy gép. Arról nem is beszélve, hogy a családok jó részében a szülő is otthoni, számítógépet igénylő munkavégzésre kényszerül.

  • A kisközségek esetében a pedagógusok 70 százaléka szerint „jellemző” vagy „kicsit jellemző”, hogy papíralapon juttatják el a tananyagot a tanulókhoz
  • A legtöbb pedagógus nem ismerte a fontos oktatási alkalmazásokat

A teljes cikket a Magyar Hang március 19-én megjelent 2021/12. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!