Szerdán megjelent határozatában a rakpart fejlesztését a kormány átvállalta a Fővárosi Önkormányzattól, így folytatódhat a munka – számolt be róla Vitézy Dávid a Facebook-oldalán. A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója részleteket is megosztott a továbbiakról, a munkát az intézménye fogja megvalósítani a kormány finanszírozásában.
A közlekedési szakember felidézte, hogy 2013-ban még a BKK-nál kezdték el a munkát, ennek nyomán írt ki a Fővárosi Önkormányzat tervpályázatot, két és fél éve pedig meg is születtek ezek. Azóta viszont jegelték a projektet, a vitás ügyek közé került, mígnem Fürjes Balázs államtitkár tavaly októberben azt javasolta, a kormány vállalja át és finanszírozza a megújítást néhány más projekttel együtt. Végül megegyezett Karácsony Gergely, Gulyás Gergely és Fürjes Balázs, így a fejlesztés megkezdődhet.
Humanizálják a pesti alsó rakpartot, új sétány, új közterületek és új zöldfelületek jönnek létre a Kossuth Lajos tértől a Bálnáig. Az első lépések a fővárosi beruházásban most kezdődő rakparti vízcső-beruházás után történhetnek meg. Megújítják a Lánchíd pesti hídfőjét, illetve a Széchenyi István teret is, új köztér kerül az autók helyére a Magyar Tudományos Akadémia előtt. A Lánchíd és a József Attila utca közti forgalom pedig a tér megkerülése nélkül haladhat majd mindkét irányba a déli oldalon.
Megújul a Belgrád rakparti szakaszon a kettes villamos pályája is, egyesül az alsó és felső rakpart forgalma. Megújul a Közraktár utca is, irányhelyes kerékpársávok fognak itt állni, a H6-os és H7-es hévek fejlesztése pedig szintén az összefüggő rakparti sétányt fogja erősíteni. Zöldebb lesz a Boráros tér, a hév tervezett föld alá helyezésével pedig a Petőfi hídtól délre is folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén a Művészetek Palotájáig.