M5 metróvonal: megkezdődtek a próbafúrások

M5 metróvonal: megkezdődtek a próbafúrások

Próbafúrások (Forrás: Vitézy Dávid Facebook oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Kálvin-térnél próbafúrásokkal kezdődött meg az M5-ös metróvonal építésének első szakasza – közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) szerdán.

A próbafúrásról Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára azt közölte a Facebookon, hogy a tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végeznek el egy hónap alatt. Az alagút a Kálvin térnél éri el a legnagyobb, 50 méteres mélységet, vagyis a 38 méter mélységben haladó 4-es metró alá érkezik. A változatos talajszerkezet miatt ezekre a geotechnikai fúrásokra, szondázásokra van szükség.

A bejelentés szerint az új metróvonal üzembe állását követően az összefonódó csepeli és a ráckevei HÉV – a Boráros tér érintésével – a Kálvin térig jár majd, ami azt jelenti, hogy átszállás nélkül lehet a metróvonalakat elérni. A cél, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV utasai is közvetlenül elérjék a metrót, csakúgy, mint a szentendrei HÉV utasai a Batthyány térnél vagy a gödöllői HÉV-vel közlekedők az Örs vezér terén.

A fejlesztés jelentőségét az adja, hogy jelentősen megkönnyíti annak a mintegy egymillió embernek a közlekedését, akik az elővárosokból naponta a belvárosba igyekszenek. Jelenleg ezt a terhelést a város már nehezen bírja: Budapest közútjai telítődtek, mindennaposak a dugók.