Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya autópálya-része

Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya autópálya-része

Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án (Fotó: MTI/Varga György)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Elkészült és már használatba is vették az autógyártók a zalaegerszegi járműipari tesztpálya autópálya-szakaszát – jelentette be a helyszínen pénteken Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Az MTI szerint úgy fogalmazott: ez Zalaegerszeg „első” autópályája, bár a leendő M76-os sztráda is a ZalaZone közelében fog majd elhaladni.

Jelezte, hogy a 45 milliárd forintból 269 hektáron épülő tesztpálya bővítéseként már tervezik a szomszédban létesülő harcjárműgyárat is kiszolgáló off-road pályát. Ez a további 200 hektáros területen épülő, lánctalpas és gumikerekes járműveket is kiszolgáló tesztkörnyezet mintegy 20 milliárd forintból valósul meg.
A miniszter hozzátette: a járműipari tesztpálya folyamatosan egészül ki a bérlők igényei szerint, az autópálya-szakaszt is ezért építették, illetve az off-road pálya is azért készül, bár az eredeti tervekben ezek még nem szerepeltek.

Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, a tesztpálya építéséért is felelős miniszteri biztos az új pályaelem átadása kapcsán elmondta: a 1,5 kilométeres, kétszer kétsávos sztráda mindenben megfelel egy valódi autópályának. Több fel- és lehajtója van, felüljáró ível át felette, a sávokat elválasztó elemek között pedig betonfal és korlát egyaránt helyet kapott.

A 130 kilométeres – vagy akár nagyobb – sebességgel használható sztrádaszakasszal, valamint a már korábban megépült pályaelemekkel együtt a tesztpálya készültségi foka meghaladja a 90 százalékot. Az eredeti terveknek megfelelően az év végéig befejeződik az építése – mondta el Vigh László.