A BKV a honosításkor szerelné fel klímákkal a frankfurti villamosokat

A BKV a honosításkor szerelné fel klímákkal a frankfurti villamosokat

Egy R2-es frankfurti villamos Frankfurtban (Fotó: Wikipédia)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A frankfurti használt villamosok klimatizálását a honosításuk során kívánja megoldani a BKV Zrt. Ez derül ki a társaság mai közleményéből, amellyel a Magyar Nemzet néven megjelenlő lap hétfői cikkére reagált. Arról írtak ugyanis, hogy az értékesítő frankfurti közlekedési cég szerint utólag sem klimatizálhatók a frankfurti használt villamosok. A BKV úgy fogalmazott, hogy az utóbbi napokban a „tények részleges ismeretén és hibás értelmezésén alapuló" téves információk jelentek meg a villamosok beszerzéséről és klimatizálhatóságáról.

Az MTI által ismertett közlemény szerint az elmúlt időszak új járműbeszerzései (CAF) ellenére is a BKV Zrt. villamos-járműállománya zömmel, mintegy 80 százalékban magaspadlós, korszerűtlen járművekből áll. A korszerűsített, csaknem 50 éves Ganz csuklós villamosok is elérik 10-12 év múlva azt az életkort, amely után már nem üzemeltethetők tovább.

Ezért az elsődleges beszerzési cél a korszerűtlen Ganz csuklós villamosok kiváltása. Végül Frankfurtban sikerült olyan használt járműveket találni, amelyek műszaki kialakítás szempontjából megfelelőek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy jól karbantartottak, keskeny a kocsiszekrényük és alacsonypadlósak. A villamosok ugyanakkor nem klimatizáltak, mivel a 10-15 évvel ezelőtti felújításoknál a frankfurti üzemeltetőnek nem sikerült erre gazdaságos megoldást találnia. A BKV azonban azt is jelezte, hogy azóta azonban a klímatechnológia jelentősen fejlődött, a berendezések kompaktabbak lettek.

„Ezt felismerve, az első pillanattól kezdve azzal számoltunk, hogy a beszerzendő villamosok honosítása során a klimatizálást meg kívánjuk oldani. A klimatizálhatóság előzetes felmérését, tervezését megkezdtük, jelenleg műszaki akadályát nem látjuk a megvalósíthatóságnak, amelyet az elsőként beszerzendő prototípus jármű átalakítása egyértelműen igazolhat majd” – emelték ki, hozzátéve, hogy jelenleg tart a beszerzés pénzügyi kérdéseinek és a járművek műszaki megfelelőségének vizsgálata.

Hozzátették, hogy a műszaki környezet és a lehetőségek folyamatos változását jól mutatja az a tény is, hogy az R2-s széria vezetőfülkéit a német cég utólagosan már klimatizálta.