24 milliárdért népszerűsítik hazánkat szerte a világon Balásy Gyuláék cégei
A 424-es bisztró és a haladási irányt jelző plakát (Fotó: Magyar Hang/Tompos Ádám)

A kormányközeli New Land Media és a Media Dynamics Kft. lett a befutó a Nemzeti Kommunikációs Hivatal új tenderén: a cégek összesen 24 milliárd forintos keretmegállapodást nyertek el hazánk népszerűsítésére – írja az Átlátszó.

A kiírás szerint a feladat „Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, a külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé”. A kommunikációs kampányokat nemcsak lebonyolítani, de mérni és értékelni is kell, a kampányokból pedig kettő belföldön, négy pedig külföldön zajlana. A tervezett külföldi helyszínek a kírás szerint: Amerikai Egyesült Államok, Kína, Koreai Köztársaság, Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svédország, Dánia, Norvégia, Finnország, Franciaország, Izrael, Ausztria, Románia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Szerbia. Egyéb potenciális régiók/célországok lehetnek: Japán, Törökország, Svájc, Írország, India, Ausztrália, Mexikó, Brazília, Öböl-menti országok, Benelux államok és Horvátország.

A lap emlékeztet, hogy a Fidesz 2010-es országgyűlési választási győzelme után Balásy Gyula cégei folyamatos nyertesei lettek a kormányzati reklámmegrendeléseknek. 2018-tól kezdődően a New Land Media és a Lounge Design monopolhelyzetbe került az állami kommunikációs piacon. Az ő nevükhöz fűződik a kék plakátos kampányok lebonyolítása is, amelyekre 2016 és 2022 között összesen 197 milliárd forint közpénzt költött el a kormány. A két cég bevételeinek jelentős része főként a Rogán Antal felügyelte Nemzeti Kommunikációs Hivatal megbízásaiból származik.