444.hu: Teljhatalmat kapott a kampányban Rogán Antal, de egyelőre csak gyurcsányozásra futotta

444.hu: Teljhatalmat kapott a kampányban Rogán Antal, de egyelőre csak gyurcsányozásra futotta

Orbán Viktor és Rogán Antal (Fotó: Facebook/Orbán Viktor)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

„Finkelstein halott. Habony az operatív működésben régóta nem veszt részt. Ez már kizárólag Tóni kampánya. Orbán teljhatalmat adott neki. A kormánytagok és a pártszervezet vezetői utasításba kapták, hogy minden körülmények között teljesítsék és továbbítsák a kabinetiroda iránymutatásait. Még a Facebook-posztjaikról is Rogánék felé kell elszámolniuk. A szervezeti kérdésekért felelős Gyürk András és Kubatov Gábor is nekik felelnek” – idézte „a Karmelita kolostor egyik gyakori vendégét” a 444.hu.
 
A lap szerint Rogán Antal, a  Minisztirelnöki Kabinetiroda iránymutatásait olyan fegyelemmel kötelesek teljesíteni a kormány- és párttagok, „mintha maga a főnök adná azokat utasításba”. Az egyes miniszteri apparátusoknak arról is Rogán irodája felé kell beszámolniuk, hogy az adott héten hány közösségi médiatartalmat osztottak meg, és mennyi követőhöz jutottak el.

Különleges státuszát mutatja, hogy Pintér Sándor belügyminiszteren kívül Rogán az egyedüli kormánytag, aki teljesen mentesül a nyilvános megszólalások és kommunikáció kötelezettségek alól, sőt Rogán az egyetlen, akitől nem várja el, hogy minden kormányülésen részt vegyen. A miniszterelnök és a kommunikációs miniszter elsősorban négyszemközt, kormányülésen kívül egyeztetnek. Rogánon kívül csak néhány kormánytag van, akit a miniszterelnök rendszeresen az irodájába hívat – Gulyás Gergely, és politikai igazgatónak megtett helyettese, Orbán Balázs például ilyenek.

A 444.hu cikke szerint a munkában kulcsszerepe van a közvélemény-kutatásokat és háttérelemzéseket lefolytató Századvég kutatóintézetnek - személy szerint a vezérigazgató Fűrész Gábornak, a Magashegyi Underground frontemberének, aki a fesztiválszezon levonulásával minden idejét a választói preferenciáinak feltérképezésének szentelheti. Hozzá hasonlóan fontos szereplő a rendszerben a kreatív koncepciók megvalósításáért felelős Balásy Gyula is. 

Rogán személyesen találkozik heti rendszerességgel a kormánypárti lapok szerkesztőivel és illetékeseivel is a kabinetirodában. Mivel a minisztérium alá sorolt Nemzeti Kommunikációs Hivatal dönti el, ki mennyi állami hirdetést vihet házhoz, ezek erősen hierarchizált kapcsolatok. Az elhangzottakat senki sem kérdőjelezi meg. Rogán nem ritkán azt is prezentálja, hogy adott témában milyen szóhasználatot vár el a szerkesztőktől. Egy forrás szerint, aki részt vett már egy ilyen ülésen, pontosan úgy zajlanak ezek a találkozók, akár egy munkamegbeszélés: bejön a főnök, értékeli az elmúlt időszak teljesítményét, majd szenvtelenül elmondja, mit vár a következő időszakban a beosztottaktól.

Rogán egyik kritikusa Szijjártó Péter külügyminiszter, aki a párt szeptember eleji elnökségi ülésén finoman meg is szólta a Fidesz kampányát. Többek által osztott észrevétel a pártban, hogy bár agresszivitásból nem veszített a Fidesz, nyolc hónappal a választások előtt sem állt össze ahhoz hasonló, világos kommunikációs narratíva, mint ami az előző választási kampányok során sikerre vezette a pártot. Nem kristályosodott ki a kampány karaktere: hónapok óta több párhuzamos tematikát futtat a kormány, de egyik sem kellően domináns ahhoz, hogy uralja a kommunikációt és kijelölje a közelgő választás tétjeit. Rogán stábja szerint a „többtémás kampány” előnyére válhat a Fidesznek, és a legfontosabb cél egyébként is az, hogy a gyurcsányozással elriasszák az ellenzék mellől a bizonytalan választókat – írta a lap.

Címkék: Rogán Antal, kampány

Fizessen elő a Magyar Hangra!

Friss lapszámunk

Támogasson minket!

Keresés

Hirdetés

Árnyék podcast – Háború és béke IKEA-színekben