A pedagógusbérek és a munkaterhek nem kerültek szóba Pintér Sándor és a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke, Horváth Péter első találkozóján, mert a miniszter szerint ez a szakszervezetekkel folytatott tárgylásokra tartozik. Arról egyeztettek, miként lehetne az oktatást hatékonyabbá tenni – írja az Index Horváth Péter beszámolója alapján.
A Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) elnöke a portálnak azt mondta, főleg arról volt szó, hogy az iskolában töltött órák miként hasznosulnak, hogy lehet a tehetséget felismerni, segíteni. A belügyminiszter azt kérte, a kar dolgozzon ki erre javaslatokat, amire az elnök ígéretet tett.
Horváth Péter a kérdésre, hogy a bérek, munkaterhek témakörét érintették-e, azt felelte, a belügyminiszter megerősítette, hogy a nyáron is folytatják a tárgyalásokat a pedagógus szakszervezetekkel, az említett kérdéseknek az az elsődleges platformja. –Én úgy érzem, hogy abszolút van nyitottság a tárcában – tette hozzá Horváth Péter, megjegyezve, a szakszervezetekkel mindenképpen egyet tud érteni abban, hogy a minőségi oktatáshoz elengedhetetlen a bérek rendezése és a munkaidő újragondolása, csökkentése.
Múlt hét szerdán egyeztetett először a két szakszervezet – a Pedagógusok Szakszervezete és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete – közös sztrájkbizottsága a választások óta az új kormánnyal. Mint ismert, a közoktatás a Belügyminisztériumhoz került, ahol továbbra is az Emberi Erőforrások Minisztériuma korábbi közoktatásért felelős államtitkára, Maruzsa Zoltán az oktatás közvetlen felelőse, az első megbeszélésen is vele tárgyaltak a szakszervezetek. Itt azonban az érdekképviseletek szerint előrelépés nem történt, bemutatkozó jellegű volt a találkozó. A sztrájktárgyalások június 28-án folytatódnak.
Közben a Belügyminisztérium közölte, júniusban valamennyi pedagógusnak, nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő dolgozónak, vezetőnek lehetősége lesz kitölteni egy elektronikus kérdőívet a köznevelési rendszer továbbfejlesztési lehetőségeiről. Az intézményekhez az Oktatási Hivatal juttatja el a szükséges információkat. Az anonim felmérés intézménytípusonként eltérő időszakokban történik. A felmérés, többek között, a biztonságos és rendezett óvodai-iskolai környezettel kapcsolatos elvárásokra, a pedagógusok foglalkoztatására, a gyermekek és a pedagógusok teljesítményének mérésére, értékelésére vonatkozó megoldásokra irányul. A válaszokat Horváth Péter szerint Belügyminisztérium beépíti az ágazatot érintő fejlesztési terveibe.