Nem dolgoznak a dugódíj koncepcióján, hiszen jelenleg a törvényi háttere sincs meg. Emellett önmagában nem is jelentene megoldást, csak egy komplex intézkedéscsomag részeként valósítható meg – ezt mondta a Népszavának adott interjújában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. Walter Katalin azt ugyanakkor hozzátette, hogy előbb-utóbb valamit lépni kell, Budapest nem bír el ennyi autót.
A budapesti közlekedési helyzet kapcsán úgy vélekedett, hogy van egy „túlhiszterizált kommunikációs közeg”. Ám ők kompromisszumos megoldásokra törekednek, példa erre a nagykörúti lámpaprogram, amelyet átmenetileg visszaállítottak, a Blaha csomópont felújításának végeztével pedig vissza. De a körúti biciklisávokat sem lehet rövid távú politikai érdekekért beáldozni.
A cégvezető arról is beszélt, hogy az iskolakezdés után visszakapaszkodtak a 2019-es jegyárbevétel 75 százalékos szintjére. Az év eleje azonban messze elmaradt a várakozástól, így aligha zárják jobb eredménnyel az évet, mint tavaly, amikor 26 milliárd esett ki 2019-hez képest. Az idei 24 milliárd körül várható. Walter Katalin beszámolója szerint jelenleg az összes önkormányzati céget likviditási alapon finanszírozza a főváros. Ez azt jelenti, hogy nem időarányosan kapják a közszolgáltatásért járó pénzt, hanem a fizetőképesség fenntartásának függvényében. Az időarányos kifizetés pedig kevesebb, mint ami az üzleti terv szerint járna.
A BKK vezetőjét kérdezték arról is, hogy a fővárosi kormányhivatal legutóbbi ellenőrzésén a vizsgált járművek 40 százalékát balesetveszélyesnek találta. Walter Katalin elmondása szerint ez valóban rosszul hangzik, de összesen 46 járművet vizsgáltak és ezek is csak annyira voltak rossz műszaki állapotban, hogy másnap a javítások és az ismételt műszaki vizsga után kimehettek a forgalomba.