A Budapest Airport bejelentette: őket is érintik az informatikai leállások
A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér (Fotó: Budapest Airport)

Globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – jelentette be közleményében a Budapest Airport, amelyet a Magyar Hangnak is eljuttattak.

Kifejtették: a probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti. Több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését. A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít. A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy amennyiben rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A terminálra lépjenek be és fáradjanak az utasbiztonsági ellenőrzéséhez. A további torlódások elkerülése érdekében kérik, kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe. A járatindulással kapcsolatos információkat a www.bud.hu oldalon követhetik figyelemmel. A Budapest Airport az utasok türelmét és a terminálon dolgozó személyzettel történő együttműködését kéri.