– Az eddigi ingyenes közterület használatot megszüntetjük, és 36 ezer forintos éves tarifát vezetünk be az első autókra. Ez havi szinten 3 ezer forintnak, azaz kevesebb mint 5 liter benzin árának felel meg – jelentette be Soproni Tamás, Terézváros momentumos polgármestere Facebook-oldalán hétfőn. Ezt azzal indokolta: a kerületben tavaly a 6378 parkolóhelyre 8466 engedélyt igényeltek és adott ki az önkormányzat, „azaz ha mindenki parkolna akinek engedélye van, jóval túllógna a kocsisor a kerület határain. Az autósokra van optimalizálva a közlekedés: a közterületek kb. 85 százalékát ők használják, csak 15 százalék marad minden más funkcióra, járdára, parkra, játszótérre”.
Így szerinte eljött az idő, hogy Budapest belső kerületei között Terézváros is „rátérjen egy másik útra, és számos nyugat-európai nagyvároshoz hasonlóan enyhítsük a környezeti károkat, unokáink számára is élhető belvárost hozzunk létre. Ehhez pedig csökkenteni kell a belvárost használó autók számát úgy, hogy az eddigi ingyenes közterület használatot megszüntetjük”.
Soproni szerint az intézkedést a társadalmi igazságosságot szem előtt tartva teszik, azaz kedvezményekkel segítik a rászorulókat, és megfizettetik azt, ha valaki az átlagosnál is többet, nagyobbat szeretne magának a közösből. – Az éves parkolási engedélyekből befolyt pénzt a Terézváros 2030 program keretében az emberléptékű és emberarcú városfejlesztésre, a kizárólagos lakossági parkolás rendszerének fenntartására, valamint a kedvezményes társasházi parkolóhelyek biztosítására fordítjuk – írta a kerületvezető.