A kampányra időzítik a szalagvágásokat az M2-es autóúton, ami csak év végére készül el

A kampányra időzítik a szalagvágásokat az M2-es autóúton, ami csak év végére készül el

(Fotó: Wikipédia/Madura Máté)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Darabokban adják át a felújított M2-es utat. A szalagvágásokat több szakasz esetében még az október 13-ra kiírt önkormányzati választások előtt megtartják, ám az utat teljes egészében mégsem lehet használni majd, hiszen a beruházás csak év végére lesz kész – derül ki abból levélből, amelyet a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) küldött Dunakeszi polgármesterének, Dióssi Csabának (Fidesz-KDNP).

Eszerint a szeptember 30-án várható a kétszer két sávosra fejlesztett autóút forgalomba helyezése, Dunakeszin a Kossuth Lajos utcánál lévő, Dunakeszi-oldali csomóponti ág, illetve a 2. sz. főutat és az M2 gyorsforgalmi utat összekötő út átadása.

Nem végeznek viszont ekkora mindennel. Így – ahogy arról a Dunakeszi.hu is hírt adott –, az a október közepére csúszik a Fóti úti felüljáró átadása, majd a Fóti út fóti oldalán lévő körforgalom és lehajtó ág forgalomba helyezése. A beruházás végleges lezárása csak az év végére várható.

A levélből egyébként kiderül az is, hogy hiába a kétszer két sáv, a pályatest megerősítése és középen az elválasztósáv, a széleken pedig a leállósáv, szemben az ígérettel nem lehet majd mindenhol 110-zel haladni. Sőt, egy szakaszon még 90-nel sem. A NIF és a Magyar Közút ugyanis azt javasolja, hogy az átadott M2-esen az M0-s a Dunakeszi-Fót csomópont között 80 kilométeres sebességkorlátozást vezessenek be. Onnan Vác déli csomópontjáig viszont 110-et ajánlanak. Erről azonban véglegesen a rendőrség, a közlekedési hatóság és a katasztrófavédelem bevonásával a szeptember második felére időzített helyszíni szemlén döntenek.

Az M2-es autóút Budapest és Vác közötti szakaszának felújítása és bővítése 2017 tavaszán kezdődött, a munkát a Strabag Építő Kft. és Strabag AG alkotta konzorcium nyerte közbeszerzési eljáráson – írta akkori közleményében a NIF. A fejlesztés nettó értéke 32,9 milliárd forint.

A beruházásban két új külön szintű csomópontot is kialakítottak, egyet Dunakeszi északi részén és Sződligetnél. Fótnál félcsomópont épült Budapest irányába új fel- és lehajtóágak kiépítésével. Dunakeszi mellett az M2 autóúton jelenleg is meglévő pihenő az új Dunakeszi északi csomóponttal kombinált pihenővé építették át. A beruházástól azt remélik, hogy csökken a régi 2-es főúttal érintett településeken áthaladó személy- és teherforgalom.