A MÁV statisztikái szerint van olyan vonal, ahol csak 55 százalékban voltak pontosak a vonatok
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója (Fotó: Magyar Hang/Beliczay László)

Korszerű mozdonyok, pontosabb vonatok – így kommentálta a MÁV márciusi késési statisztikáit Hegyi Zsolt, a cégcsoport vezérigazgatója, ami szerint a járatok 84 százaléka volt pontos.

Hegyi szerint tartósan javult a menetrendszerűség, „ugyanakkor a győri és szegedi munkálatok némileg növelték a menetidőket. A HÉV kimagasló, 99,83%-os pontosságot ért el. Az autóbuszok esetében a fővárosi bevezető utak torlódásai miatt enyhe visszaesés volt tapasztalható. A vármegye- és országbérletek eladása ismét megközelítette az egymilliót, a kerékpáros jegyértékesítés pedig áprilisban, a tavaszi időjárás beköszöntével lendülhet fel igazán”. Az adatokból ugyanakkor az is látszik, hogy a Hegyi által emlegetett munkálatok miatt „némileg megnőtt menetidők“ a Cegléd-Kecskemét-Szeged viszonylatban azt jelentették a gyakorlatban: a vonatok csupán 55 százaléka volt pontos, vagyis késett hat percnél kevesebbet. 

 

Hegyi Zsolttal a Magyar Hang tavaly decemberben készített interjút, ez itt olvasható

Vitézy Dávid: Ez a magyar közlekedéspolitika fekete napja, jönnek a járatritkítások, vonalbezárások

Vitézy Dávid: Ez a magyar közlekedéspolitika fekete napja, jönnek a járatritkítások, vonalbezárások

A most elfogadott törvény csökkenti a minimális szolgáltatási szintet, 50 százalékkal is nőhet a menetidő.