A Wizz Air ellen is fogyasztóvédelmi eljárás indul
Képünk csak illusztráció. A Wizz Air egyik gépe a kolozsvári Avram Iancu repülőtér betonján (Fotó: Lukács Csaba/Magyar Hang)

– Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben – jelentette be közleményben a Varga Judit vezette Igazságügyi Minisztérium hétfőn délelőtt. Mint írták, az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.

Kifejtették: panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.

Emiatt a szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében. – Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani! – jelezték. 

Nemrég a kormánnyal összevesző RyanAir ellen is fogyasztóvédelmi eljárás indult, aminek végén háromszázmillió forintos bírságot kaptak, ami ellen a cég fellebbezést nyújtott be.

RTL: A Ryanair azonnal fellebbez a 300 milliós bírság ellen
Magyar Hang

RTL: A Ryanair azonnal fellebbez a 300 milliós bírság ellen

Ha kell, készek az EU-s bíróságokhoz is fordulni.