A kormány által kivetett extraprofitadó és az üzemanyagárak növekedése miatt a jövőben a viteldíjak várhatóan emelkedni fognak – ezt közölte a Hvg.hu megkeresésére a WizzAir. A fapados légitársaság ugyanakkor leszögezte, hogy az őket is sújtó plusz teher július elsejei hatályba lépése előtt megvásárolt jegyek esetében nem hárítják át az utasokra a plusz összeget.
A Wizz Air szerint az utasonként számított adó bevezetése „nemcsak magasabb viteldíjat jelenthet, de a légitársaságokra rótt extra gazdasági teher tovább lassítja a régóta várt gazdasági fellendülést is, nemcsak a Wizz Air, hanem a gazdaság egésze számára”. Pláne úgy, hogy a covid miatt a légiközlekedési ágazat jelentős veszteségeket szenvedett el, bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet.
Az elmúlt napokban már több cégről is kiderült, hogy az ügyfelekre hárítja azt a plusz terhet, amit a kormány által kivetett különadók miatt be kell fizetnie a honvédelmi és a rezsivédelmi alapba. Az elsők között jelentette be a Ryanair, hogy az utasonkénti 3900 forintos extra költséget az utazóknak kell megfizetni. Emiatt Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter fogyasztóvédelmi vizsgálatot sürgetett, ez már meg is indult. Ugyancsak a Hvg.hu írta meg, hogy a különadó miatt az EasyJetnél is drágulni fognak a jegyek. A légitársaságtól elrugaszkodva az RTL Klub Híradója közölte kedden, hogy áthárítja az ügyfelekre a nagyobb tranzakciós illetéket a K&H Bank, ahogy a lízingcégek többsége is ügyfeleivel fizetteti meg a kétszeresére emelt cégautó adót.
Ami a távközlési cégeket illeti, a Niveus Consulting Group laounknak eljuttatott közleményében azt jósolta, könnyen előfordulhat, hogy ezek a szolgáltatók is – élve az általános szerződési feltételekben meghatározott jogukkal – jelentősebb díjemelésre kényszerülnek.