Az észak-budapesti hídról a héten kezdeményezett társadalmi egyeztetést Karácsony Gergely. Mint közösségi oldalán írta, évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési terveiben egy új északi híd építése, hisz gépjárművel és helyi közösségi közlekedéssel rövidebb, gyorsabb utazásokat tenne lehetővé a város északi területei között, illetve segítené az egykori ipari-vasúti barnamezős területek fejlesztését is.
A Fővárosi Önkormányzat megbízásából a BKK részletes megvalósíthatósági tanulmányt készített az Aquincumi hídról, ami segít eldönteni, hogy szükséges-e egy új híd megépítése Óbuda és Újpest között, és ha igen, milyen kialakítással és kapcsolódó úthálózattal.
Az Újpestet Óbudával összekötő hídról szóló társadalmi egyeztetésre reagált az ATV kérdésére az óbudai DK-s polgármester, Kiss László, valamint Déri Tibor momentumos újpesti polgármester. Mindketten közölték, hogy jelenleg nem tudják támogatni a híd megépítését, sokkal inkább szeretnék az M0-s körgyűrű befejezését.
„Jelen formájában egyik tervet sem tudjuk támogatni. Ennek roppant egyszerű oka: az, hogy a kerület legégetőbb problémáinak nem része az Aquincumi híd. Hanem az M0-s körgyűrű problematikája feszít bennünket. (...) A mi határozott álláspontunk az, hogy nem szeretnénk több forgalmat Újpestre, és márpedig az 5 bemutatott terv közül 4 esetében abszolút a forgalom megnövekedésére lehet számítani” – magyarázták a polgármesterek.
Abban is egyetértett mindkét polgármester, hogy annak a változatnak, ahol a gyalogosokon és a bicikliseken kívül csak a tömegközlekedés használhatná a hidat, nincs értelme, Kiss László szerint az pénzkidobás lenne. Déri Tibor pedig hozzátette, azért sem tudják feltétlen támogatni a híd megépítését, mert így a Népsziget zöld felületére beton kerülne.