Hirdetésekben elhúzott a Tisza

Hirdetésekben elhúzott a Tisza

Magyar Péter demonstrációja a Hősök terén (Fotó: Magyar Hang/Bolgárfalvi Ankó)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az összes párt közül a Magyar Péter vezette Tisza Párt költött a legtöbbet politikai tartalmú Facebook-hirdetésekre az elmúlt egy hónapban. A hvg.hu szerint ezzel ők a második legtöbbet költő Facebook-oldal, amely társadalmi ügyekkel, politikával foglalkozik. Ebben az időszakban ugyanis csak az Origo költött ennél is többet, közel 7 millió forintot ilyen hirdetésekre

A Tisza által elköltött összeg önmagában nem lenne sok. Különlegessége a portál szerint abban rejlik, hogy ugyanebben az időszakban a többi párt vagy politikával foglalkozó oldal nem volt túl aktív a tavaszi időszakhoz képest, a Tisza mégis mozgásban maradt. Még a Megafon sem hirdetett az elmúlt 30 napban, pedig márciusban még 100 millió, májusban pedig 260 millió forintból hirdettek a Facebookon.

A Google hirdetéseire még többet költött a Tisza, június eleje óta 8,3 milliót fordítottak YouTube-reklámokra. Ebből 6 milliót csak a választások előtti héten költöttek el, és ezek sem politikáról szóltak, hanem a webshopjuk és a rendszerváltó tagság reklámozásáról. Abban az időszakban egyébként ez sokkal kevesebb volt, mint a többi párt hirdetési büdzséje: a Fidesz június 3. és 9. között 60 milliót, az LMP 20 milliót, a DK 16 milliót, a Momentum pedig 11 milliót költött erre a célra.

Magyar Péternek eddig mindössze egy fizetett hirdetése volt, az is még márciusban futott négy napig. Magyar oldala hasonlóan népszerű mint Orbáné, pedig a miniszterelnöknek háromszor annyi Facebook-követője van, mint a Tisza Párt vezetőjének.

Címkék: Facebook, Tisza, hirdetések