BKK-rendészet: idáig nem sikerült betölteni a státuszok felét sem
BKK-ellenőr (Fotó: BKK - Budapesti Közlekedési Központ / Facebook)

A 75 státuszból eddig 36-ot sikerült betölteni a január elsejével létrejött BKK-rendészetnél múlt péntekig – válaszolta a Főpolgármesteri Hivatal Sajtókapcsolati Csoportja a Magyar Hang megkeresésére. 

Mint írták, „a közös irányítással létrejött Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat keretében jelenleg 36 rendész, 6 fő közterület-felügyelő végzi munkáját a FÖRI szolgálati igazgatóhelyettes alárendeltségébe tartozó állományban, ezt minden nap kiegészíti a szolgálati igazgatóhelyettes alárendeltségébe tartozó Közterület-felügyeleti Osztály 2-2 fő közterület-felügyelője, emellett a BKK személy- és vagyonőrök naponta 14 fővel végeznek járatellenőrzéseket, a BKV Zrt. személy- és vagyonőrei pedig további 12 fővel látnak el éjszakai szolgálatot”. Arra is kitértek, hogy a rendészek létszámát illetően folyamatosan emelkedő létszámról tudnak beszámolni, annak ellenére is, hogy vannak leszerelők, és a budapesti munkaerőhiány nem csak a rendészeti feladatok esetén jelent nehézséget.

A Magyar Hang januárban is érdeklődött a BKK-rendészettel kapcsolatban. Akkor azt válaszolták, a január 1-i hatállyal felállt rendészeti osztály létszáma 33 fő volt, vagyis ezt csupán három fővel sikerült növelni február végéig. Akkor arról is írtak, középfokú végzettséggel jelenleg bruttó 348 ezer 800 forint a BKK-rendészek alapbére, de lehet különféle juttatásokat is szerezni, így ez akár bruttó 612 ezer forintra is rúghat.

A BKK-rendészek kérdése nemrég szerepelt a Vitézy Dávid vezette Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság napirendjén is, ami nem meglepő, hiszen eleve a Podmaniczky Mozgalom vezetője kezdeményezte annak felállítását. A január végi ülésen részt vett Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója, aki arról is beszélt, hamarosan tájékoztató kampányt fognak indítani a rendészekkel kapcsolatban. Ennek fontos része lesz, hogy ha valaki balesetet vagy veszélyhelyzetet észlel, ne a BKK-rendészetet keresse, hanem a 112-t hívja. Ennek hangsúlyozásával nem a felelősséget kívánják áthárítani, de ilyen helyzetben a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) alá tartozó BKK-rendészek is csak a rendőrséget tudják hívni, vagyis időveszteség volna nem rögtön nekik szólni. Ha viszont BKK-rendész közbeavatkozása is elegendő, például kéregetők, ittas, bódult utasok esetén, akkor jelenleg két opciója van annak, aki ezt észleli: személyesen jelzi az arra járó rendészeti egységnek vagy a járművezetőnek. Márciustól viszont egy harmadik lehetőség is lesz: a BudapestGo alkalmazásból hívást indítani, amely a FÖRI 0-24 óráig elérhető irányítóközpontjához fut be – innen irányítják az egységeket. Ezért a vezérigazgató azt javasolta, a BKK-rendészettel kapcsolatos kommunikációt márciusban kezdjék meg intenzívebben, miután már ez a funkció is elérhető lesz az alkalmazásban. Az ülésen kiderült az is, hogy a rendészek olyan külön konfliktuskezelési képzést is fognak kapni, amit a rendőrség munkatársai fognak tartani.