
– A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) keretei között működő BKK rendészeti osztály létszáma folyamatosan növekszik: 2025. januárban 33, februárban 36, márciusban 41, április elejére 59 fő dolgozott, vagyis a felvétel folyamatos – ezt közölte a Magyar Hang érdeklődésére a Főpolgármesteri Hivatal Sajtókapcsolati Csoportja.
Kérdésünkre arra is kitértek, hogy január óta tíz fő adta vissza a szolgálatot, de hangsúlyozták, hogy ez a szám az 59 főn felül értendő, nem abból levonandó. A válasz szerint „a létszám tehát folyamatosan nő, a toborzást nehezíti egyrészt a tény, hogy a jelentkezőknek több feltételnek kell megfelelniük, vizsgálják pszichológiai alkalmasságukat is, vagyis nem minden jelentkező bizonyul alkalmasnak a feladatra”.
– Fontos ugyanakkor újra megerősíteni, a BKK rendészet egyik egysége a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálatnak, amely egységes irányítással több szervezeti egységet irányít a közösségi közlekedők biztonsága érdekében, így a FÖRI egységeit, a BKK rendészetet, valamint a BKK és a BKV vagyonőreit is, ezt egészítik ki a BRFK-val végzett közös és rendszeres ellenőrzések. A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat egységei 2025 első negyedévében mindösszesen 105 ezer 741 alkalommal végeztek ellenőrzést, 5285 esetben intézkedtek – tették hozzá.
A BKK-rendészet idén januárban alakult meg Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetőjének javaslatára. Vitézy áprilisban úgy fogalmazott: míg egy éve még a probléma létezését is tagadta a főpolgármester, mára sikerrel sarkallták cselekvésre a városvezetést a közösségi közlekedés biztonsága kapcsán.
Ezért van értelme csinálni, épp az ilyen változások eléréséért indultam egy éve a választáson. Persze tudom: a létszám feltöltése, alkalmas rendészek kiválasztása, a bejelentési csatornák egyszerűsítése terén azért bőven maradt még feladat – ezekre is figyelünk, hisz az utasok biztonsága az első – tette hozzá.
A BKK vezérigazgatója, Walter Katalin a Magyar Hangnak adott interjújában arról beszélt, hogy „a probléma, amelyre a BKK-rendészet megoldásként szolgálna, létezik, de nem szabad annyira túldimenzionálni, hogy ezzel elrettentsünk embereket attól, hogy velünk utazzanak. Minden évben készítünk nagymintás, reprezentatív ügyfél-elégedettségi mérést, és ezek alapján tízből kilenc ember elégedett a biztonsággal. A kutatásból az derül ki, hogy a rendszeres utasok elégedettebbek, aki kevésbé ismeri a közösségi közlekedést, az inkább hisz az előítéleteknek, felnagyított negatív híreknek”.