Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését – kettőről három-, esetenként négyvágányosra bővítését – célozza, közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium. A beruházás ellen tiltakozó civilek nem adják fel.
A beruházás részeként Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul a vasúti pálya, új Duna-híd létesül, illetve Nádorkert, Közvágóhíd és Népliget elnevezéssel három új megálló is épül. A Lázár János vezette tárca ígéri: több fát fog ültetni, mint amennyit kivágnak. Mint az MTI-nek eljuttatott közleményben írják, a most kezdődő munkálatok részeként először zárt mobilkerítés épül, majd a MÁV Zrt. területén található – vasútbiztonsági szempontból egyébként is gyérítésre szoruló, zömében gyomfákból álló – növényzetet kivágják. A következő munkafázis során korlátozott számban vágnak ki vagy – amennyiben lehetséges – ültetnek át olyan fákat, amelyek a töltés oldalában, a Hamzsabégi park szélén találhatók. Ezeknek, illetve a Bartók Béla út és a Szerémi sor közötti fáknak a pótlására összességében mintegy 2000 előnevelt, nagyobb törzsátmérőjű fa ültetését kapta feladatul a kivitelező.
A most bejelentett munkálatok hétfőn a vonal budai oldalán kezdődtek. A zárt mobilkerítés építése előreláthatólag február 7-ig tart, ezzel párhuzamosan zajlik majd – még kizárólag MÁV területen – a bozót- és cserjeírtás, illetve a gyomfák kivágása. Kitértek arra is, hogy az elmúlt hétvégén és a következő néhány napban a kivitelező munkatársai a vasúttársaság nevében kiadott szórólapokon is tájékoztatják a gépjármű-tulajdonosokat arról, hogy melyek azok a MÁV Zrt. tulajdonában lévő területrészek, ahol a következő időszakban tilos a megállás és a várakozás.
A mintegy 340 milliárd forintos Déli Körvasút beruházási tervei ellen évek óta tiltakoznak a civilek és az újbudai önkormányzat, mert közel ezer fát vágnának ki és több ezer négyzetméter zöldfelület látja kárát a munkálatoknak a XI. kerületben. A civileket szervező Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület (Popék) bejelentette, hogy az Európai Bizottsághoz fordultak egy hivatalos panaszban, mert az azonnali jogvédelemhez való jogot elvette a kormány azzal, hogy a Kelenföld-Ferencváros vasúti szakaszt honvédelmi rendszerelemmé nyilvánították. Honlapjukon arról is tájékoztattak, hogy jelenleg is per alatt van az új környezetvédelmi engedély, sőt, az Alkotmánybírósághoz és az ombudsmanhoz is panaszt nyújtottak be. – Ám ezek az eljárások évekig is eltarthatnak, miközben a kormány – mindezt kihasználva – a budai oldalon is elkezdte a Déli Körvasút kivitelezését, visszafordíthatatlan károkat okozva a környezetben – fogalmazott a Popék.