Egyik oldalon ott van Baby Yoda, az intergalaktikus migráns, bölcs, veszélyes harcos, aki ártatlan cuki babának tettetve magát lopja be magát a szívünkbe. A másik oldalon ott van korunk legnagyobb keresztes lovagja, minden magyarok keresztapja, Orbán Viktor, akinek célja a kereszténység megmentése. Hogyan oldható fel ez az ellentét? – erről is beszélt a Magyar Hangnak adott interjújában drMáriás, amikor a karantén idején született, a miniszterelnököt is ábrázoló festményről kérdeztük.
(...)
A művész nem hagyta ki alkotásaiból a képernyőkön nap mint nap az operatív törzs tájékoztatóin megjelentő Müller Cecíliát sem. Elemezte az országos tiszti főorvos kommunikációját, kiemelve azt, hogy „nyugalomhipnózisa fontos jellemvonása ennek a kornak: a katonák, a kórházak, a szupermenek helyett Cecília óvó néni megmentette a hazát”.
DrMáriás beszélt a koronavírusról és azzal járó, az egész világot érintő helyzetről. Szavai szerint „kicsit olyan, mintha a modern társadalom most büntiben volna, miután annyi önzést, rombolást, felületességet produkált”.
Mostanában készülő képein hogyan fog a tükröződni a karanténba zárt világ? Ebben a bezártságban a külvilág jelentette inspiráció hiányzik jobban, vagy a kiállításokkal, koncertekkel szükségszeren együtt járó társasági élet? A műveiben abszurd és groteszk elemeket használó művésznek milyen azt néznie, hogy egy láthatatlan kis vírustól retteg az egész világ? Egy igazi háború igazi menekültjeként (drMáriás 1991-ben költözött Magyarországra Újvidékről – a szerk.) mit szól a folyamatosan „frontvonalazó”, paramilitarista közbeszédünkhöz? Leül-e naponta megnézni az operatív törzs tájékoztatóit? A válaszokat, a drMárissal készült interjút megtalálja a Magyar Hang május 15-én megjelent 2020/20. számában.
Hetilapunkat megvásárolhatja az újságárusoknál, vagy digitálisan! És, hogy miről olvashat még a 20. számban? Itt megnézheti!