Egészen Kecskemétig fejlesztik a lajosmizsei vasútvonalat

Egészen Kecskemétig fejlesztik a lajosmizsei vasútvonalat

Vitézy Dávid (Fotó: Vitézy Dávid/Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Kiterjesztik a Budapest-Lajosmizse vasútvonal fejlesztését a Lajosmizse-Kecskemét szakaszra, így a teljes 142-es vonal megújulhat - közölte Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója szombaton a Facebook-oldalán.

A vezérigazgató bejegyzésében emlékeztetett: a BFK március 12-én tette közzé a 142-es vonal felújításáról és fejlesztéséről szóló tervezési közbeszerzési felhívást, amelynek eredménye hamarosan várható. Bár hivatalosan Lajosmizsénél véget ér a budapesti elővárosi vasúti zóna, a kiírás lehetőséget ad a külső szakasz - Lajosmizse-Kecskemét - fejlesztésének megtervezésére is. A fejlesztés előkészítésére, tervezésére 740 millió forintba kerül majd.

Ismertették: a beruházás során villamosíthatják a teljes vonalat, megújulhat a pálya és akadálymentesíthetik az állomásokat, ezáltal a jelenleginél terhelhetőbb vasútvonal jönne létre, amely a Budapest-Cegléd-Kecskemét fővonal alternatívája lehet, és akár teherszállításra is alkalmassá válhat.

A rekonstrukció után a tervek szerint lesznek olyan vonatok, amelyek Budapesttől Kecskemétig közlekednek, Lajosmizse és Kecskemét között félóránként járnak majd a vonatok. A vonal középső szakaszáról a zónázó vonatok a zónahatártól már megállókat kihagyva, gyorsan közlekednek a főváros belseje felé. A járatok sűrítéséért a zónahatártól befelé és néhol a zónahatártól kifelé is második vágányt kellene kiépíteni. Igény szerint parkolókat és kerékpártárolókat építenek.

A beruházás előkészítése a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közös feladata. A teljes vonal előkészítése 2022 végéig tart, a beruházás kivitelezéséről és annak ütemezéséről azt követően születhet majd újabb döntés.

Címkék: vasút, Vitézy Dávid