„Egyéb bevételek” címen kapott 2,7 milliárd forintot a Megafon tavaly, mégis veszteséggel zárta az évet

„Egyéb bevételek” címen kapott 2,7 milliárd forintot a Megafon tavaly, mégis veszteséggel zárta az évet

Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője A Fidesz-recept - kampányból kampányba címû könyvének bemutatóján a Terror Háza Múzeumban 2023. március 30-án (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)

Fotó: Koszticsák Szilárd

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Nem tudta megismételni a 2021-es üzleti sikerét a Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Zrt. – adta hírül a Hvg.hu. A többek között Bohár Dánielt, Trombitás Kristófot és Deák Dánielt (aki egyben a XXI. Század Intézet vezető elemzője) is foglalkoztató kormányközeli cég az akkori 557 millió forintos nyereség után 2022-ben 387 millió forint veszteséget produkált a most benyújtott pénzügyi beszámolója szerint.

A kormánypropagandát az online térben terjesztő Megafon árbevétele 0, azaz nulla forint volt, a céges beszámoló egyik kiegészítő mellékletéből viszont kiderül, hogy „egyéb bevételek” címen a társaság 2 767 062 000 forintot kapott tavaly támogatásként, a hivatalos megfogalmazás szerint „tevékenysége céljának megvalósításához”.

A pénzügyi beszámolóban azt nem tüntetik fel, hogy pontosan ki vagy kik adták össze ezt a pénzt, de emlékezetes, hogy a Telex tavaly pert nyert a Megafon ellen, és a bíróság akkor kimondta, hogy a hírportál megalapozottan közölte, hogy különféle áttételeken keresztül a Megafon közpénzhez is hozzájutott.

Mindeközben a Telex.hu kiderítette azt is, hogy egész Európában a Megafon költötte a legtöbb pénzt egy konkrét politikai hirdetésre a YouTube-on az elmúlt egy évben (azaz 2022 májusa óta). Ez azt jelenti, hogy nagyságrendileg 50-60 ezer eurót (kb. 18,5-22 millió forintot) fizettek azért, hogy a „háborúpárti baloldal” üzenetet több mint 10 millió YouTube-nézőhöz eljuttassák. Összehasonlításképpen: a második helyezett német SDP az egyik választási kampányvideójára kevesebb mint 45 ezer eurót (kb. 16,6 millió forintot) költött, és valamivel több mint 3 millió megtekintést produkált.