Eltűnt a temetkezési dolgozó, hozzátartozó segített helyére emelni a sír fedlapját

Eltűnt a temetkezési dolgozó, hozzátartozó segített helyére emelni a sír fedlapját

Mécses ég egy síremléken a budapesti Farkasréti temetőben halottak napján, 2019. november 2-án (Felvételünk illusztráció! Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Méltatlan elbánás és temetkezési szolgáltatás miatt panaszkodott egy elhunyt hozzátartozója a Vas megyei Jákról a Nyugat.hu-nak. A hozzátartozó elmondása szerint a testvérét temették a helyi temetőben. Miután a gyászolók nagyobb része már távozott, észrevették, hogy eltűnt a temetkezést végző cég egyik munkatársa. Csak egy temetést végző alkalmazott maradt ott, ő viszont nem bírta el a megnyitott családi sír fedlapját. A figyelmes hozzátartozók közül jöttek vissza néhányan megkérdezni, hogy mi történt, majd ajánlották fel a magára maradt dolgozónak, hogy segítenek visszaemelni a fedlapot. A család azóta sem érti, hogy mi lehetett olyan fontos, ami miatt a másik temetkezési dolgozónak el kellett mennie, és nem tudta megvárni, hogy a sírkő a helyére kerüljön – írták.

A történtek után e hét első munkanapján a család bement a szombathelyi Glória Temetkezési Kft.-hez magyarázatért, ahol állításuk szerint újabb meglepetések érték őket. A panaszos gyászoló arról beszélt, hogy a tulajdonos azt közölte: „leszarja, hogy nem tetszett”, ami történt, és „nagyon bunkó módon” közölte azt is, hogy mivel felmenői anno megkapták a nemesi címet, ezért ő születésétől kezdve „paraszt”.

A hírportál megkereste a céget, amelynek vezetője, Mesterházy Nagy Olga nem cáfolta a történteket és a leírtak elhangzását. Álláspontját azonban ismertette egy levélben. Ebben a portál szerint többek között az áll: „Nagyon idős, primitív ember vagyok, ahogy ők vázolták, abban van sok igazság. Közmondás: Amilyen a mosdó, olyan a törülköző”.

Kitért arra is, hogy azért is segített a gyászolónak, mert Ják lakóinak 75 százalékát ez a cég helyezte örök nyugalomra, többek között az érintett gyászoló szüleit is. Leírta azt is, hogy ha a sírról a fedlap le van emelve, akkor nem látni a három hamvtartón kívül semmit. Elismerte, hogy az egyik rokon segített a munkatársának a helyére tenni a sír fedlapját. A másik temetkezésben közreműködő munkatárs eltűnésére pedig azt a magyarázatot adta, hogy az rosszul érezte magát, egészségügyi problémája van, „ami ebben a covidos időben, oltás után előfordul.” Ő hozzájárult a távozásához, sőt gépkocsit küldött érte, „nehogy problémája legyen és nagyobb baj.”

A Nyugat olvasója nem akarta kommentálni a temetkezési vállalkozó szavait. A vállalkozásvezető néhány téves állítására viszont felhívta a figyelmet. Eszerint: korábban csak két urna (szülei) volt a sírban. 2008-ban nem a Glória Temetkezési Kft.-vel temettek. Illetve: a fedlap 30 kilogrammnál jóval nehezebb, azt egy ember semmiképpen nem tudja felemelni.