Harmadszor kell a veszprémi buszos cég hóna alá nyúlni, már 1600 millió forintnál tartanak
A V-Busz járműparkja (Fotó: Facebook/V-Busz)

Egyre nagyobb lyukat üt Veszprém költségvetésében a város új busztársasága. A helyi buszközlekedést az idei évtől bonyolító, önkormányzati tulajdonú V-Busz Veszprémi Közlekedési Kft.-t harmadszor kell kisegíteni, újabb százmilliókkal – írja a 24.hu.

Ez a megyeszékhely közgyűlésének alakulóülésén derült ki, ahol az újraválasztott Porga Gyula fideszes polgármester elismerte, komoly a gond a céggel. A portál szerint arról beszélt, hogy 290 millió forintot kell áldoznia arra, hogy megmaradjon a város tömegközlekedése.

Felidézik: a költségvetésben eredetileg 600 milliót szántak a cégre és a buszközlekedés megszervezésére. Már áprilisban látszott, hogy ez kevés lesz, ezért 235 millióval kiegészítették a cég büdzséjét. Augusztusban ismét meg kellett menteni a V-Buszt: ekkor újabb 480 milliót csoportosítottak át. Ehhez jön hozzá a már említett, újabb 290 millió forintos igény.

Ezt azonban nem tudták hirtelen honnan előteremteni. Átcsoportosítottak 101 milliót a működési célú tartalékból, 26 milliót az általános tartalékból. Hogy a többit honnan vonják el, arról a decemberi közgyűlésen döntenek a képviselők. Erre az évre tehát a 600 millió helyett 1600 millió forint lesz a működtetés végösszege.

2019-et megelőzően a volántársaság, majd Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) biztosította a veszprémi buszközlekedést. 2018-ban 280 millió forintjába került ez Veszprémnek.

A rendszer komoly káosszal indult, erről itt írtunk.